۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۲۲۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ حضور قصه‌گویان خوزستانی در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی، راهیابی 165 اثر از خوزستان در جشنواره نام ها و نشانه های رضوی و تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه چمران اهواز از جمله مهم ترین اخبار فرهنگی مذهبی خوزستان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالنبی شاکریان، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، اظهار داشت: 131 کودک، 92 نوجوان عضو مراکز کانون در شهرهای مختلف استان به همراه 23 مربی فرهنگی، هنری و ادبی با ارسال لوح فشرده از قصه‌های خود با موضوع‌های پرداختن به ابعاد مختلف زندگی، بهره‌گیری از کردار و گفتار و بیان کرامات و فضایل اخلاقی و سیره امام رضا (علیه‌السلام) در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان این که داوری آثار رسیده به دبیرخانه‌ این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران تا روز 20 شهریور انجام خواهد شد، افزود: برگزیدگان در مرحله نهایی که هم‌زمان با دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا (علیه السلام) در ساری برگزار خواهد شد به رقابت خواهند پرداخت.

شاکریان هدف از حضور در دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی رضوی را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی در مراکز کانون استان عنوان کرد و یادآور شد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا (ع)، گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) نیز از دیگر اهداف شرکت در این جشنواره است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، ابراز داشت: برگزیدگان مرحله‌ نهایی این جشنواره مهمان دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران خواهند بود و در برنامه‌های جنبی این جشنواره همچون نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی شرکت خواهند کرد.

تمامی سازمان ها و ارگان ها باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند

عدنان الوان پور، بخشدار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شاوور در جلسه انجمن کتابخانه های این شهرستان گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در جامعه باید همه سازمان‌ها و ارگان‌ها بسیج شوند.

وی همکاری مسؤولان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین نسل جوان را خواستار شد و افزود: کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در تکامل روحی و جسمی افراد دارد و بهترین همنشین برای انسان کتاب است.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شاوور، با اشاره به آغاز عملیات احداث ساختمان کتابخانه عمومی شهر شاوور ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات لازم بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

راهیابی 165اثر از خوزستان در جشنواره نام ها و نشانه های رضوی

ماهدخت فارسانی، مسؤول مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، با بیان این مطلب گفت: این آثار شامل 136 اثر نقاشی کودکان و نوجوانان عضو کانون و 29 اثر نقاشی از مربیان هنری مرکز کانون پرورش و فکری خوزستان است.

وی افزود: اعضای کانون پرورش خوزستان در شهرهای اهواز، سوسنگرد، دزفول، شوش، مسجد سلیمان، گتوند، باغملک، آبادان، امیدیه، خرمشهر، امیدیه، بندر امام، آغاجاری و ملاثانی آثار هنری خود را در قالب نقاشی و با روش‌های مختلف با موضوع‌های مرتبط با نام‌ها و نشانه‌های رضوی به دبیرخانه این مسابقه در شهر ارومیه ارسال کردند.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره «نام‌ها و نشانه‌های رضوی» از برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است، اضافه کرد: این جشنواره از 3 تا 5 مهر به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در شهر ارومیه برگزار می‌شود.

فارسانی، هدف از حضور در نخستین جشنواره «نام‌ها و نشانه‌های رضوی» را نشر و ترویج فرهنگ رضوی و شناساندن شخصیت والای امام رضا(ع) در مراکز کانون عنوان کرد و ادامه داد: گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه فرهنگ سازی رضوی در جامعه نیز از محورهای شرکت در این جشنواره است.

تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه چمران اهواز

علیرضا مخبر دزفولی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اذعان داشت: با ابلاغ توصیه نامه ستاد مرکزی استقبال از دانشجویان جدید ‌الورود سال تحصیلی 91-90 با شعار «مرحله گذار از دانش‌آموزی به دانشجویی» به معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های کشور، این ستاد در دانشگاه شهید چمران تشکیل و اعضای آن مشخص شد.

وی افزود: قرار است در آغاز سال تحصیلی جدید، ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه شهید چمران اهواز مفصل تر از سال‌های گذشته اقدام به انجام فعالیت‌هایی به منظور آشنایی دانشجویان با فضای دانشگاه کند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های بازگشایی در سال تحصیلی جدید در محورهای مختلف ثبت‌نام و استقبال از دانشجویان جدیدالورود، برگزاری اردوی توجیهی دانشجویان جدیدالورود و هماهنگی با بخش‌های مختلف دانشگاه برای ایجاد رفاه و تسهیلات مورد نیاز دانشجویان، استقبال و پذیرایی از والدین دانشجویان و ایجاد زمینه‌های مؤثر ارتباط مستمر دانشگاه‌ با والدین، کوشش برای اجرای برنامه‌های نشاط آور و منطبق بر ارزش‌های دینی و ملی، تشکیل کمیته دانشجویی ستاد، ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهر محل تحصیل دانشجویان از جمله برنامه‌های این ستاد به شمار می‌رود.

مخبر دزفولی، اضافه کرد: علاوه بر این، استقبال از دانشجویان جدیدالورود و آشنایی آنان با قوانین و مقررات دانشگاه و همچنین آماده سازی این دانشجویان برای ورود به عرصه علم و دانش از اهم فعالیت‌های ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه شهید چمران اهواز است.

ادای احترام وزیر کشور به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس 

مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، پس از افتتاح پل شطیط در شوشتر، با حضور در گلزار شهدای اهواز به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید علی هاشمی را گرامی داشت.

گفتنی است، مراسم غبار رویی مزار شهدای اهواز با حضور نجار و مسؤولان استانی و شهری انجام شد که مسؤولان استانی درباره پروژه توسعه و ساماندهی گلزار شهدا توضیحاتی به وزیر کشور ارایه دادند.

قابل ذکر است، وزیر کشور در ادامه از پل سوم اهواز بازدید خواهد کرد این پل که پیش از انقلاب ساخته شده، سال‌ها مسیر تردد خودروهای سنگین، در مسیر بندر امام خمینی (ره) و شهرهای شمالی کشور بوده و به همین دلیل نیازمند ترمیم است.

این گزارش حاکی است، نجار در ادامه سفر یک‌روزه خود به اهواز، از پروژه‌هایی مانند پل هشتم، بلوار ساحلی کارون و چند پروژه شهری دیگر بازدید می‌کند و سپس در مراسم واگذاری 65 دستگاه انواع ماشین‌آلات به شهرداری‌های استان و همچنین افتتاح مجموعه ورزشی کارکنان دولت شرکت خواهد کرد.

برگزاری یادواره شهدای مساجد خوزستان در هفته دفاع مقدس

حجت الاسلام محمد حسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای مساجد، اعزام مبلغ و روحانی به مناطق عملیاتی، گفتمان دینی با موضوع دفاع مقدس، محافل انس با قرآن در یادمان شهدا و دیگر فعالیت های دینی و فرهنگی از جمله برنامه های این سازمان در هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای یادواره شهدای مساجد استان، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در جامعه و آشنایی نسل های جوان با آرمان ها و اهداف شهدا است.

مشاور امور روحانیان استانداری خوزستان، ابراز داشت: یکی از راه های برطرف کردن نواقص و مشکلات فرهنگی استان تشکیل جلسات فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی است که در این جلسات کارشناسان باید نیازهای فرهنگی تبلیغی را شناسایی و برای حل و رفع آنها پیشنهاد ارایه دهند.

کمک بیش از 2 میلیارد و یکصد میلیون ریال خوزستانی ها به مردم سومالی

حامد اکبری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان،گفت: این مقدار زکات از روز عید فطر تاکنون از طریق صندوق های زکات فطریه مستقر در سطح استان جمع آوری شده است.

وی با بیان این که زکات فطریه جمع آوری شده میان خانواده های نیازمند برای صرف امور زندگی خود توزیع می شود، افزود: در حال حاضر میزان پرداختی زکات فطریه مردم استان ادامه دارد و مبالغی که از سوی مردم استان به صندوق های مربوطه داده می شود توسط کمیته مربوطه به جمع آوری زکات فطریه شمارش می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، همچنین از کمک مردم خیر خوزستانی به مردم قحطی زده سومالی خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم این استان بیش از 2 میلیارد و یکصد میلیون ریال به مردم قحطی زده سومالی کمک کردند.

وی با اشاره به این که میزان کمک مالی مردم خوزستان از هفته گذشته تاکنون از طریق پایگاه های مستقر در سطح شهرهای استان جمع آوری شده است، بیان داشت: کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نوع دوست خوزستانی پس از شمارش و جمع آوری به کمیته امداد امام خمینی(ره) در تهران ارسال می شود تا از این طریق به دست مردم قحطی زده سومالی برسد./9461/پ202/ص


ارسال نظرات