۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۲۴۶۶

تمجید گروه های لبنانی از اشغال سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان، جنبش توحید اسلامی و جبهه عمل مقاوم لبنان در بیانیه هایی جداگانه اشغال سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره و بیرون راندن سفیر این رژیم از مصر را ستودند.
حمله انقلابيون مصر به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره
به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای در واکنش به اشغال سفارت رژیم اشغالگر صهیونیستی در قاهره به دست جوانان انقلابی مصر، گفت: ملت مصر با خون شهدای خود نشان داد که هرگونه سازش با دشمن صهیونیستی نشدنی است و امت اسلامی و عربی این رژیم را غده ای سرطانی می دانند که باید نابودش کرد.

این بیانیه با تاکید بر اینکه عنوان نخست جنبش های انقلابی ملت های عربی بازیابی کرامت خویش است که تنها از رهگذر آزادسازی فلسطین اشغالی و بازگشتش به آغوش امت میسر خواهد بود، افزود: تمامی تلاش های آمریکایی برای مصادره اراده ملت های اسلامی ناکام خواهد ماند و هوشیاری جوانان ما به حدی رسیده است که دیگر حنای آمریکا پیش آنها رنگی ندارد.

از سوی دیگر، جنبش توحید اسلامی لبنان با تمجید از پاکسازی قاهره، پایتخت مصر از رجس وجود سفارت رژیم صهیونیستی پس از حمله جوانان انقلابی مصر به این سفارت در جمعه موسوم به «تصحیح روند انقلاب» که به فرار سفیر این رژیم اشغالگر از مصر منجر شد، این رویکرد را رویکرد درست در بازگرداندن کرامت به ملت مصر دانست.

این جنبش با تاکید بر اینکه این شیوه، شیوه مناسب برای رویارویی با ستمگری و بازپس گیری حقوق از دست رفته در تمام دولت های منطقه است از همه ملت های عربی و اسلامی خواست تا از جوانان مصری الگو بگیرند و سفیران رژیم صهیونیستی را از کشورهای خود بیرون برانند و نمایندگی های این رژیم اشغالگر در پایتخت های خود را ببندند.

جنبش توحید اسلامی لبنان، از میان برداشتن دیوار حایل در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره را اقدامی شجاعانه و غافلگیرکننده توصیف کرد و افزود: این اقدام تاثیر مثبتی در تصحیح روند انقلاب های عربی که دولت آمریکا می کوشید که بر موج آنها سوار شود و منحرفشان سازد، خواهد داشت و شک و تردید را در دل ملت های عربی از بین خواهد برد.

جبهه عمل مقاوم لبنان نیز با ستایش اقدام شجاعانه انقلابیون مصر در محاصره لانه جاسوسی و مرکز فتنه و ویرانگری صهیونیستی در قاهره و اشغال آن و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و بیرون راندن سفیر از کشور خود، این اقدام را نشانگر اصالت ملت مصر و انقلاب واقعی آنها دانست که مسیر انقلاب آنها را تصحیح خواهد کرد.

گفتنی است که دو شب پیش و پس از تظاهرات میلیونی جمعه تصحیح روند در میدان التحریر قاهره، هزاران تظاهرات کننده مصری با حرکت به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره دیوار حایل این سفارت را با هر وسیله ای که در اختیار داشتند از میان برداشتند و ساختمان سفارت را به تصرف خود درآوردند.

وزارت بهداشت مصر در آخرین آمار ارائه شده این وزارتخانه با اعلام اینکه شمار مجروحان این حادثه به ۱۰۴۹ نفر و تعداد کشته ها به ۳ نفر افزایش یافته است، علت فوت این سه نفر را حمله قلبی اعلام کرد. /981/ب901/گ
ارسال نظرات