۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۵۰۸
مفتی شیعه در لبنان:

امیدواریم سیاست های ترکیه ظاهرسازی نباشد

خبرگزاری رسا ـ مفتی برجسته شیعه در لبنان ابراز امیدواری کرد که سیاست های ترکیه، ظاهر سازی نباشد و خطاب به امیر قطر تاکید کرد که رویکرد سیاسی شما قابل قبول نیست.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته در مراسمی در منطقه «قعقعیه الصنوبر» در جنوب لبنان، سیاستمداران را به هوشیاری در خصوص تحولات کنونی که آنها را مهم توصیف کرد، فراخواند و گفت: با توجه به اقدام شجاعانه ملت مصر که سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور را اشغال کردند و پرچمش را سرنگون و سفیرش را فراری ساختند، درمی یابیم که ملت ها باشرافت تر از سران وابسته خود هستند.

یادآور می شود که پس از تظاهرات میلیونی جمعه گذشته موسوم به جمعه تصحیح روند انقلاب در میدان التحریر قاهره، هزاران تظاهرات کننده مصری با حرکت به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره دیوار حایل این سفارت را با هر وسیله ای که در اختیار داشتند از میان برداشتند و ساختمان سفارت را به تصرف خود درآوردند و سفیر این رژیم را از کشور فراری دادند.

وی ابراز امیدواری کرد که خط مشی سیاسی ترکیه که سفیر رژیم صهیونیستی را از این کشور اخراج کرده است، ظاهرسازی و سیاست ریشخند نباشد و افزود: ترکیه باید کاملا هوشیار باشد؛ زیرا تنها چیزی که از آن سود می برد، حسن همسایگی به ویژه از سوی سوریه است که سنگری است که از گرفتار شدن سرتاسر منطقه در دسیسه های غربی و عربی جلوگیری می کند.

شیخ احمد قبلان خطاب به امیر قطر گفت: وضعیت جهان عرب را به خوبی بررسی کنید و بر حذر باشید. درست است که به لبنان کمک کرده اید، ولی امیدواریم این کمک ها جهت پروار کردن لبنان و آماده سازی اش برای ذبح نبوده باشد و باید بدانید که رویکرد سیاسی شما قابل قبول نیست.

گفتنی است که بنا بر گزارش شبکه المنار، رسانه تصویری حزب الله لبنان به نقل از منابع آگاه فرانسوی، محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان در پاسخ به درخواست حمد بن خلیفه، امیر قطر برای مشخص شدن موضع ایران در صورت حمله نظامی غرب به سوریه و سرنگونی دولت بشار اسد، گفته است: در صورت بروز چنین اتفاقی مطمئنا اولین موشک بر خانه خود شما(امیر قطر) اصابت خواهد کرد.

امیر قطر به عنوان نماینده آمریکا در دیدار با احمدی نژاد از ایران خواست تا برای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق با ایالات متحده همکاری و نیز از حضور نظامی آمریکا در افغانستان حمایت کند و این موضوع را برای کاهش حملات به نیروهای آمریکایی در افغانستان بسیار مهم دانست.

این مفتی برجسته شیعه در لبنان در پایان بر حمایت و پشتیبانی لبنان از سوریه تاکید کرد و گفت: سوریه نخستین کشوری بود که از لبنان حمایت کرد و نظامی که در سوریه حاکم است، همچنان داد و ستد با سلاح مقاومت را نمی پذیرد و حامی جنبش های مقاومت در لبنان و منطقه است./981/ب902/گ
ارسال نظرات