۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۱۲۹۳۸
آیت‌الله‌ استادی خطاب به طلاب:

در امور سیاسی و قضاوت درباره افراد اعتدال داشته باشید/ اهل علم باید به احوال خانواده‌اش رسیدگی کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رعایت اعتدال در امور سیاسی و قضاوت درباره گروه‌ها و افراد برای گرفتار نشدن به کج سلیقگی‌ها تأکید کرد و البته با ضروری خواندن توجه به خانواده ابراز داشت: اهل علم باید به احوال خانواده‌اش رسیدگی کند.
آيت الله استادي مراسم افتتاحيه دوره‌هاي تخصصي مرکز فقهي ائمه اطهار


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت ‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دوره‌های تخصصی فقه و اصول، تفسیر و کلام مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شرط موفقیت طلاب در امور تحصیلی را فاصله گرفتن از برنامه‌های تصویری صدا و سیما دانست.

وی با بیان این‌که زمینه‌های مساعدی برای تحصیل طلاب فراهم شده است و شرط تأثیر یک روحانی هم ملا بودن است، افزود: البته تنها ملایی کافی نیست؛ طلبه باید افزون بر باسواد بودن، پاک باشد که اگر علامه دهر هم بود، اما اخلاق یک اخلاق اسلامی نبود، موثر نخواهد افتاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بر ضرورت خودسازی تاکید کرد و با بیان این‌که انسان هر چقدر نقاط ضعف داشته باشد، در جوانی می‌تواند آن را مرتفع کند، ابراز داشت: کاری که آغازش به اختیار انسان باشد پایانش هم به عهده او است.

وی در ادامه شرط خلاص شدن از بلاها و موفقیت طلاب را دوری از برنامه‌های تصویری صدا و سیما عنوان و اظهار کرد: طلاب به طور کلی از برنامه‌های تصویری صدا و سیما چه خوب و چه بد فاصله بگیرند؛ چرا که امکان ندارد کسی سریال‌های تلویزیونی را تماشا کند و بعد بگوید می‌خواهم پاک باشم.

آیت‌الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود خواندن برخی کتاب‌ها را که ایجاد شبهه می‌کند، به سود طلاب ندانست و با بیان این‌که نمی‌توان با هر کتاب و مقاله‌ای مأنوس شد، اظهار داشت: طلاب در این‌باره به خود مغرور نشوند، چراکه ممکن است شبهه در ذهن آنان وارد شود.

وی همچنین برخی نشریات را از دیگر معضلات جامعه عنوان کرد و گفت: امروز مجلات و نشریات مختلفی در خانه‌ها نفوذ پیدا کرده است که وقتی ورق می‌زنیم، غرق زندگی این هنرپیشه و آن هنرپیشه می‌شویم که با این‌ها نمی‌توان پاک بود و پاک زندگی کرد.

امام جمعه قم بر تهذیب نفس از طریق درس خواندن و با سواد شدن تأکید کرد و با ضروری دانستن حفظ اعتدال در زندگی، تصریح کرد: اگر اهل علم بخواهد خدمت کند باید در تمام ابعاد زندگی حد وسط را بگیرد و در عبادت و غذا خوردن هم اعتدال را رعایت کند.

وی در پایان سخنان خود بر رعایت اعتدال در امور سیاسی و قضاوت درباره گروه‌ها و افراد برای گرفتار نشدن به کج سلیقگی‌ها تأکید کرد و البته با ضروری خواندن توجه به خانواده ابراز داشت: اهل علم باید به احوال خانواده‌اش رسیدگی کند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات