۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۲۷۵
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

بیداری و دینداری جامعه امروز مرهون مجاهدت‌های روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به تلاش برخی برای نادیده گرفتن زحمات روحانیت در طول تاریخ گفت: دینداری جامعه امروز مرهون مجاهدت‌های روحانیون از زمان حضور ائمه اطهار‌(ع) تا امروز است.
سومين يادواره شهدا و ايثارگران روحاني اصفهان آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان، امروز در سومین کنگره شهدای طلبه و روحانی اصفهان با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: این مناسبت یکی از ایام الله است.

وی ادامه داد: روحانیت شیعه نه تنها مردم را به شرکت در حضور در جبهه ها دعوت می کرد بلکه خود جلودار آنها بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان داشت: در اصفهان تنها 590 طلبه و روحانی از بین  4هزار طلبه و روحانی آن زمان به شهادت رسیدند که با احتساب روحانیونی که فرزندانشان به شهادت رسیده اند و جانبازان روحانی رقمی بسیار بالا تر می شود.

وی اظهار داشت: این آمار نشان می دهد روحانیت اگر راهی را نشان داد، خود جلودار و در خط مقدم آن قرار می گیرد و تاپای جان در این مسیر می ایستد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دست هایی پنهان می‌خواهد زحمات روحانیت را نادیده بگیرد، گفت: کسانی که معتقدند روحانیت کار فرهنگی نکرده است، باید بدانند غیر از روحانیت هیچ کس نبوده است که به مردم آموزه‌های دینی را بیاموزد.

وی دینداری مردم را مرهون زحمات و مجاهدت‌های روحانیت دانست و افزود: روحانیت همواره آموزه‌های دینی مورد احتیاج مردم را که از ابتدای تولد تا مرگ با آن سر و کار دارند از وحی استخراج می‌کند و به مردم می آموزاند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: برخی فراموش می کنند دینداری آنها به خاطر آموزش‌های روحانیت بوده است و خود را متولی فرهنگی می‌دانند در حالی که اعتقادات صحیح خودشان نیز به واسطه رابطه با روحانیت محقق شده است.

وی با اشاره به حدیثی که علما را ستارگان هدایت بخش در زمین می‌داند، گفت: اگر حوزه‌ها و روحانیت نبودند مردم گمراه می‌شدند و هر کسی هم که از روحانیت جدا شود بی شک به بی‌راهه کشیده خواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: امام خمینی‌(ره) در مقابل کسانی که اسلام منهای روحانیت را سر می دادند، می فرمودند اسلام منهای روحانیت در واقع اسلام منهای اسلام است.

وی ابراز داشت: برخی نا آگاهانه و برخی مغرضانه تلاش های فرهنگی روحانیت را نادیده می‌انگارند در حالی که اسلام و فرهنگ اسلامی را روحانیت زنده کرده است.

امام جمعه اصفهان با بیان این‌که تخصص دین در اختیار روحانیت است، گفت: امرزو به برکت انقلاب اسلامی فرصتی طلایی برای روحانیت فراهم شده است تا اسلام را به سراسر جهان صادر کند و به تبلیع اسلام ناب محمدی بپردازد.

وی با بیان این‌که وسائل ارتباطی جدید کاربردهای دوگانه ای دارد، ابراز داشت: همان‌گونه که می توان از این وسایل برای ترویج فساد بهره جست، این وسایل می توانند برای تبلیغ اسلام و معرفی آن به سرتاسر جهان مفید واقع شوند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: وسایل ارتباط جمعی از نعمت‌های الهی هستند؛ از این رو در شورای سیاستگذاری تبلیغات دینی حوزه بر استفاده از فناوری‌های مجازی در عرصه تبلیغات اسلامی بهره جست.

وی ادامه داد: قبلا اگر می خواستیم یک کتاب الغدیر را به یکی از کشورهای اسلامی منطقه بفرستیم با آن ممانعت می شد در حالی که امروز به راحتی می توان این کتاب را در یک سایت قرار داد تا جهانیان از آن بهره مند شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: ما موظفیم کلام ائمه اطهار‌(ع) را به گوش جهانیان برسانیم و ائمه‌(ع) این وعده را به ما داده اند که اگر زیبایی‌های کلام ما به گوش مردم برسد تبعیت خواهند کرد چرا که بر اساس فطرت انسان ها است.

وی تاکید کرد: همان گونه که سرعت تهاجم فرهنگی بالا است سرعت انتقال فرهنگ اسلام ناب محمدی به جهان نیز بالا است و انقلاب های امروز جهان اسلام دلیلی بر این مدعا است.

امام جمعه اصفهان به بایکوت سخنرانی عربی مقام معظم رهبری خطاب به جهان اسلام در برخی رسانه‌های خارجی‌ اشاره کرد و گفت: قرار‌گرفتن متن سخنان رهبر انقلاب در سایت‌ها زمینه آشنایی جوانان عرب با رهنمودهای رهبر انقلاب و سرعت گرفتن انقلاب‌ها را فراهم ساخت./965/پ202/س

ارسال نظرات