۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۱۳۶۳۵
بخش نخست/نماینده ولی فقیه در سپاه:

ولی فقیه پاسدار گفتمان توحیدی و علوی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به شاخص های گفتمان امام، از ولی فقیه به عنوان پاسدار گفتمان توحیدی و علوی یاد کرد و مقام معظم رهبری را نماد گفتمان توحیدی در عصر کنونی دانست.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، شامگاه چهارشنبه در دومین همایش بصیرت و جهاد علمی که در محل ساختمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در شهر مقدس قم برگزار شد، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و همچنین یاد و خاطره شهدای گلگون کفن هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه شهدا جان شان را برای بارور کردن شجره انقلاب اسلامی نثار کرده اند، به تبیین مبانی جنگ گذشته و حال پرداخت و از انقلاب اسلامی در قرن حاضر به عنوان زلزله ای سیاسی که مبتنی بر جهان بینی نوین و قابل عرضه برای بشریت است، یاد کرد.

وی گفت: دنیای استکبار از دیرباز نگران جنبش جهان اسلام بود و در دویست سال گذشته تلاش های بسیاری را انجام داد که زمینه تحرک این گسل عظیم فراهم نشود، اما اراده خدا بر این بود که در برابر قدرت های شرق و غرب، انقلاب اسلامی با تکیه بر اندیشه توحیدی و وحیانی پا به عرصه وجود گذاشت و زلزله عظیمی را در دنیا به وجود آورد.

حجت الاسلام سعیدی جنگ تحمیلی را یکی از توطئه های استکبار جهانی برای سرنگون کردن نظام نوپای اسلامی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که کشور ما اوضاع درستی نداشت، دشمنان جنگ را علیه ما تحمیل کردند و از هیچ گونه کمکی به رژیم بعث دریغ نکردند، اما خوشبختانه شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد و ما شاهد موفقیت های زیاد رزمندگان بودیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صدام در آن زمان و امروز عربستان سعودی و برخی دیگر کشورها پادوی آمریکا و استکبار هستند.

وی با بیان اینکه مبنای این جنگ، تقابل گفتمان توحیدی و شرک و استکبار است، اظهار داشت: در سایر جنگ ها در طول تاریخ نیز این شرایط حاکم بوده و در هر عصر و زمانی نمادهایی از گفتمان توحیدی و در مقابل نمادهای شرک وجود داشته اند.

وی با بیان اینکه امروز نماد گفتمان توحیدی، امام خامنه ای است، ابراز داشت: تا انسان روی کره زمین است جنگ بین حق و باطل و امام نور و امام نار و حزب الله و حزب الشیطان وجود خواهد داشت و این ستیز و درگیری وجود دارد و مبنای آن نیز تفاوت و تقابل گفتمان ها و اندیشه ها است منتهی شیوه آن تفاوت دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه، از فقیه جامع الشرائط به عنوان فصل الخطاب یاد و تصریح کرد: همه اختیارات پیامبر و امام معصوم در عصر غیبت در ولی فقیه تجلی می یابد و مقام معظم رهبری نیز در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری این مسائل را به خوبی تبیین کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما وارث گفتمان پیامبر و ائمه اطهار(ع) هستیم که ولی فقیه پاسدار آن است و باید از این گفتمان حراست و پاسداری کنیم، ابراز داشت: فلسفه ایستادگی حضرت امام در برابر نهضت هایی از جمله ملی مذهبی، منتظری و سایر نهضت های انحرافی همین بود و فلسفه ایستادگی مقام معظم رهبری در برابر جریان اصلاحات، سایر جریان های منحرف و جریان انحرافی به همین موضوع و پاسداری از این گفتمان برمی گردد که ولی فقیه پاسدار و نگهبان این گفتمان ناب است.

حجت الاسلام سعیدی گفت: در عصر غیبت تلاش عالمان برای حاکمیت دین به ثمر نرسید، اما اساس و مبنای مبارزه ما فکری است و علما در خط مقدم این جبهه قرار داشتند، هنر امام این بود که تلاش هزاران ساله علما را به کرسی نشاندند و توانستند گفتمان علوی و نبوی را به عرصه حاکمیت برسانند و هنر ایشان برگرداندن شارعیت در کنار خالقیت بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: امام توانست به قانون الهی و مدیریت الهی جامه عمل بپوشاند و این بزرگ ترین دستاورد است، آنچه ما به عنوان ارمغان داریم پیوند بین خالقیت و شارعیت است که امام به عنوان یک ایده آن را مطرح و عرضه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکاتب انحرافی از جمله پلورالیسم، ابراز داشت: تفسیر به رای در گفتمان و منطق ما جایی ندارد، هر کس شرایط اجتهاد را داشت قابل قبول است.

حجت الاسلام سعیدی بیان کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی برخی از مراکز علمی و پژوهشی در قم، یک میلیون روایات از پیامبر و ائمه اطهار شناسایی شده که پانصد هزار مورد آن از امام صادق و باقر است که 140 هزار از امام باقر و مابقی از امام صادق است.

نماینده ولی با اشاره به اینکه گفتمان امام راحل شاخص های متعددی دارد، تصریح کرد: گفتمان امام تکیه بر ولایت فقیه دارد و تاکید بر اسلام ناب از دیگر شاخص های گفتمان امام است.

وی همسانی اختیارات ولی فقیه با اختیارات امام معصوم را از شاخص های دیگر گفتمان امام دانست و تاکید کرد: به همان اندازه که تبعیت از امام صادق و سایر ائمه واجب است از ولی فقیه نیز واجب است، امام راحل ولی فقیه را فصل الخطاب می دانستند و همه باید به این اصل متعهد باشند.

وی استکبار ستیزی را شاخص دیگر گفتمان امام دانست و افزود: اختلاف برخی از عمامه به سرها با رهبری و امام سر همین است، امام و رهبری می گویند تضاد و درگیری ما با استکبار و آمریکا مبنایی و اصولی است، در حالی که برخی نظر دیگری دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با طرح این سؤال که آیا بعد از امام گفتمان ایشان در جامعه حاکم شد یا خیر؟ گفت: آمریکایی ها، غربی ها و کشورهای مرتجع منطقه مثل عربستان با اساس نظام سازگاری ندارند، اما باید اذعان کنیم که در داخل کشور نیز با چالش هایی در برابر گفتمان امام روبرو بوده ایم.

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: اولین مرحله چالش نهضت آزادی بود که در برابر گفتمان امام قدعلم کردند و مطالعه تاریخ انقلاب به ما این مساله را ثابت می کند و امام آنها را از صحنه حاکمیت حذف کردند.

وی بیان داشت: بعد از اینها گفتمان بنی صدر به میدان آمد، بعد گفتمان منتظری مطرح شد، حقیقتا گفتمان منتظری با گفتمان امام دو چیز و گفتمان وی در تقابل با گفتمان امام است، بزرگ ترین شجاعت امام حل این مساله بود و اگر امام ایستادگی نمی کرد معلوم نبود سرنوشت چه می شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: امام بارها به ایشان توصیه کرد که دست از این مهدی هاشمی بردار اما او توجه نکرد و دیدیم که مهدی هاشمی، منتظری را نیز با خود به برزخ برد.

وی بیان داشت: بعد از جریان منتطری نوبت به کارگزاران رسید و ما زاویه آنها را با گفتمان انقلاب و امام مشاهده می کنیم، نگاه آنها تکنوکراتی و مدل حکومتی شان مدل مالزی است، اینها می گویند در برابر آمریکایی ها نباید ایستاد بلکه باید از کنار آن عبور کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بعد از کارگزاران نوبت به اصلاح طلبان می رسد که تفکرشان با تفکر امام فاصله بسیار و مرزبندی مشخصی در این خصوص وجود دارد، در این دوره هجمه و حمله به مبانی دینی و ارزش های اسلامی و انقلابی بسیار بود. در این دوره عده ای به آقای خاتمی گورباچف می گفتند و عده ای نیز مطالب دیگری بیان می کردند، اما این مقام معظم رهبری بود که با مدیریت شان اجازه ندادند انحرافی در انقلاب پیش بیاید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات