۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۹۴۳

برگزاری جشنواره «یک عکس یک مسجد» در آبادان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره «یک عکس یک مسجد» در آبادان، افتتاح ساختمان کتابخانه اندیشه در روستای کایدان برگزاری دومین همایش شعر حماسه پایداری در بهبهان و آغاز بکار موسسه فرهنگی و هنری عصر امام خمینی در مسجدسلیمان از مهم ترین اخبار کوتاه خوزستان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، برگزاری جشنواره یک عکس یک مسجد در آبادان، افتتاح ساختمان کتابخانه اندیشه در روستای کایدان برگزاری دومین همایش شعر حماسه پایداری در بهبهان و آغاز بکار موسسه فرهنگی و هنری عصر امام خمینی در مسجدسلیمان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.

آغاز بکار موسسه فرهنگی و هنری عصر امام خمینی در مسجدسلیمان 

مؤسسه فرهنگی و هنری عصر امام خمینی به مدیر مسؤولی حجت الاسلام میر احمد رضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان در شهرستان مسجدسلیمان آغاز بکار کرد.

براساس این گزارش این مؤسسه با اهداف فرهنگی هنری و فعالیت های مذهبی از جمله برگزاری جشن های بزرگ اعیاد دینی و ملی، مسابقات و نشست های دفاع مقدس، اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری همایش ها و مسابقات فرهنگی و تقویت نخبگان شهرستان تأسیس و آغاز بکار کرد.

گفتنی است، این مؤسسه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مدیر کل دفتر توسعه مشارکت های فرهنگی هنری و دبیر هیأت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان مسجدسلیمان تأسیس شده است.

برگزاری دومین همایش شعر حماسه پایداری در بهبهان 

در این همایش 25 شاعر اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس قرائت نمودند. در کنار قرائت شعر مراسم خاطره گویی توسط رزمنده دفاع مقدس احمد زمزم و اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های این همایش بود که با استقبال علاقه مندان بهبهانی قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم سید عبدالله حسینی منفرد سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را گرامی داشت.

وی افزود: جانفشانی ها و رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بهترین دستاورد فرهنگی را برای نسل امروز به ارمغان آورد.

افتتاح ساختمان کتابخانه اندیشه در روستای کایدان 

همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، ساختمان کتابخانه اندیشه به مساحت 24 مترمربع با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهی بسیج ناحیه مقاومت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند افتتاح شد.

براساس این گزارش این ساختمان کتابخانه در روستای کایدان توسط بسیج ناحیه مقاومت شهرستان ساخته و تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند داده شد.

جشنواره یک عکس یک مسجد در آبادان برگزار می شود

احمد یلالی، مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت باقرالعلوم(ع) آبادان، اظهار داشت: این جشنواره در موضوعاتی همچون ایثارگران، رزمندگان و شهدای مسجد و محله در دفاع مقدس در 2 بخش ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و عموم عکاسان برگزار می شود.

وی زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را از هفته دفاع مقدس تا 20 آبان اعلام کرد و افزود: بعد از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، داوری آغاز و آثار منتخب در پنجم آذرهمزمان با آغاز هفته بسیج طی مراسمی اعلام خواهند شد.

یلالی، تصریح کرد: تبلیغات گسترده در سطح کشور از طریق ارسال بروشور جشنواره و فضای سایبری به چهار زبان خارجه صورت گرفته است تا از این راه عکاسان علاقه مند اقدام به ارسال عکس کنند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت جشنواره نسبت به شرکت در این جشنواره اقدام کنند، اظهار داشت: مقررات و ضوابط این جشنواره در وب سایت به آدرس WWW.YEKMASJEDYEKAKS.IR  موجود و هرعکاس می تواند یک تا 10عکس اسکن و مشخصات کامل خود را از طریق این وب سایت وارد کند.

مدیر کانون تخصصی ایثار و شهادت باقرالعلوم(ع) آبادان، یادآور شد: بزرگترین گالری عکس دفاع مقدس در اینترنت راه اندازی می شود تا برای همه قابل استفاده و بهره برداری باشد.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در دفاع مقدس ایفا کردند، ادامه داد: در کنار نقش مهم فرماندهان در جنگ، مردم و ملت نیز در پشت جبهه ها با پشتیبانی معنوی خویش برگ زرینی در دفاع مقدس بوجود آوردند که می توان با روایت گری این پشتیبانی ها، آثار ماندگاری را خلق کرد.

یلالی با اشاره به جمع آوری خاطرات شهدا، گفت: برای این امر نیاز به حضور افرادی متخصص در عرصه خاطره نویسی و دفاع مقدس است که در همین راستا آموزش هایی صورت گرفته و شرکت کنندگان پس از کسب مهارت های لازم، در عرصه گردآوری خاطرات شهدا فعال شدند.

وی تأکید کرد: آموزش این گروه چهار سال به طول انجامید که در مرحله اول 12 فرمانده و بعد از تحقیقات بیشتر و جمع آوری مستندات این آمار به 65 فرمانده آبادانی رسید./9461/پ201/ص
ارسال نظرات