۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۳۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

ائمه جماعات از وظیفه محوری خود در فعالیت‌های فرهنگی ‌‌مساجد غافل نمانند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به نقش ائمه جماعات در هدایت فعالیت های دینی و فرهنگی در سطح مساجد اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات باید محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در مساجد باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در دیدار مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان، با بیان این که مسجد خانه دوم هر مسلمان است و تعلق به معبود دارد، افزود: این پایگان عبادی زمینه ارتباط عمیق معنوی با خداوند متعال را فراهم می‌کند و به همین دلیل باید از این پایگاه مهم اسلامی در جهت تقویت معنویت بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی عموم جامعه اذعان دارند، ادامه داد: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است که در قاموس آموزه‌های مکتب مترقی اسلام، برای این مراکز مهم اسلامی تبیین شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: مسجد یکی از محورهای اساسی فعالیت های فرهنگی و دینی است که باید مورد توجه جدی مسؤولان ذی ربط قرار بگیرد تا یا یک برنامه ریزی صحیح در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری شاهد افزایش فعالیت های فرهنگی و دینی با نشاط منبطق با آموزه های دینی و جذب مخاطبان بویژه نسل جوان با مساجد باشیم.

وی گفت: اگر هر نهاد مسؤولی در چیدمان فرهنگی و دینی مساجد درست نقش خویش را ایفا کند، شاهد تبدیل مساجد به یک پاتوق فرهنگی و دینی پویا در سطح استان خواهیم بود.

این مسؤل خاطرنشان کرد: شایسته است در پازل فرهنگی جایگاه مساجد بار دیگر مورد بازبینی قرار بگیرد و از فضای سنتی مساجد خارج و یک تعریف علمی و منطقی برای مساجد داشته باشیم و این تعریف را در امر ساخت و ساز مساجد نیز لحاظ کنیم.

وی افزود: جایگاه دستگاه های فرهنگی در پازل فرهنگی صحیح چیده نشود به طور حتم در حوزه نرم افزاری مساجد اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، بنابراین ابتدا باید چینش دستگاه ها و نهادهای فرهنگی در این پازل صحیح انجام شود تا شاهد رونق مساجد در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان این که کانون‌های فرهنگی مساجد یک نهاد مؤثر فرهنگی است که نقش به سزایی در رونق مساجد، جذب مخاطبان جوانان دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی، پیوند ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد را قدرت نرم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برشمرد و گفت: روحانیان به عنوان سنگربانان مساجد، فرماندهان جنگ نرم هستند.

وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران بیش از پیش بر عظمت مساجد افزوده شد، تصریح کرد: نقش مساجد در پیروزی نهضت عظیم اسلامی بی بدیل بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات