۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۱۳۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

برگزاری دوره‌های مرجع‌شناسی در مدارس ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، مراجع تقلید را سکانداران مکتب تشیع معرفی کرد و خواستار برگزاری دوره های مرجع شناسی در مدارس شد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، روز سه شنبه در جمع دانش آموزان دبیرستان فرهنگیان رشت، بلوغ را برای نوجوانان نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: وقتی یک نوجوان به بلوغ می رسد در واقع خود را در محضر خدا و مردم مسؤول می داند و به همین جهت به خیلی از امور باید مقید باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: هر کسی که به سن بلوغ می رسد نخستین چیزی که بر او واجب می شود تعیین مرجع تقلید است زیرا باید اعمال خود را بر اساس نظر و فتوای مرجع تقلید خود هماهنگ کند.

وی، مراجع تقلید را سکاندار مکتب تشیع دانست و با بیان این که مرجعیت دینی هرگز نگذاشتند اصول و فروع دین ما دست خوش حوادث و ملعبه عده ای منحرف بشود تا دچار آسیب و انحراف جدی قرار گیرد، ادامه داد: مراجع عظام تقلید هرجا که احساس خطر کردند پیشگام بودند و در برابر انحرافات مقاومت کردند و این خود بزرگ‌ترین نعمت است.

این مسؤول فرهنگی با اشاره به جایگاه مرجعیت، تصریح کرد: حفظ شأن و جایگاه مراجع بر همگان واجب است و مردم ولایتمدار ما اگر مشاهده کنند که روزی به مراجع تقلید بی حرمتی و یا به نظرات و دیدگاه آنان بی اعتنایی شده است تحمل نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، مراجع تقلید و علما را میراث داران پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: در عصر غیبت که امام زمان(عج) از دیده ها غایب است، مردم وظیفه دارند برای اطلاع از مسائل دینی خود به فقهای دینی مراجعه کنند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مراجع تقلید همواره در طول تاریخ مدافع حقیقی ارزش های دینی بوده و هستند، ادامه داد: اگر امروز شاهد رونق مسائل دینی در سطح کشورهای اسلامی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم به دلیل از خودگذشتگی ها و تلاش های مراجع و علما است.

وی در بخش پایانی سخنان خود برگزاری دوره های آموزشی تقلید و مرجع شناسی در مدارس ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز دانش آموزان ما نیازمند یک الگو برای عمل به واجبات دینی هستند./950/پ20/س
ارسال نظرات