۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۱۵۴۳۸
فرماندار مراغه:

غفلت از ظرفیت حوزه‌های علمیه در عرصه مقابله با شبهات دینی جبران‌ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ فرماندار مراغه بر شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای پاسخگویی به شبهات دینی و مقابله با ناتوی فرهنگی غرب تأکید کرد.
گردهمايي روحانيان مراغه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی مشترک ائمه جماعات، روحانیان، مبلغان و طلاب حوزه های علمیه مراغه با فرماندار ویژه این شهرستان امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار مراغه در سخنانی با تاکید بر نقش خطیر روحانیت در مقابله با ناتوی فرهنگی غرب اظهار داشت: ظرفیت های موجود در مدارس علمیه برای پاسخگویی به شبهات نسل جوان و همچنین ترویج فرهنگ دینی در سطوح مختلف اجتماعی شناسایی شود.

صادقی بهره مندی از افکار و اندیشه های نوآور روحانیت را لازمه ترویج فرهنگ دینی در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعامل و هم اندیشی دولت و حوزه های علمیه در مسائل عقیدتی، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی با اشاره به نقش مهم و خطیر روحانییت در شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فرمانداری و سایر ادارات مستقر در شهذستان مراغه آماده هر گونه تعامل، همفکری و تبادل افکار در خصوص مسائل فرهنگی و مذهبی منطقه با حوزه های علمیه هستند.

همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد اداره تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: برگزاری گفتمان های دینی با مسائل دینی و روز جامعه، اعزام مبلغ و روحانی در ایام مختلف سال، برگزاری مسابقات مختلف قرآنی، دینی و فرهنگی و ،برنامه های آموزشی از جمله مهمترین برنامه های این اداره از ابتدای سالجاری بوده است.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: در شش ماهه اول سال 327 نفر از روحانیان به مساجد و ویژه برنامه های دینی و مردمی اعزام شدند که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از برگزاری 256 گفتمان دینی در مدارس و ادارات خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ نماز اول وقت در مدارس و ادارات یکی از اولویت های کاری این مرکز در سالجاری می باشد که نیازمند همکاری ادارات در این زمینه هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات