۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۵۷۶
مدیر کانون فارغ ‌التحصیلان حوزه علمیه ‌الزهرای اهواز:

صدا و سیما نسبت به نمادهای اسلامی بی تفاوت نباشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون فارغ ‌التحصیلان حوزه علمیه ‌الزهرای اهواز با ابراز تأسف نسبت به عملکرد ضعیف صدا و سیما در خصوص ارتقاء جایگاه حجاب و عفاف اسلامی در جامعه، گفت: رسانه ملی باید آگاهانه با موضوع حجاب و عفاف برخورد داشته و به جای اهانت به ساحت مقدس آن، نسبت به ترویج آن اقدام کند.
حجاب


خانم شوکت عظیمی، مدیر کانون فارغ ‌التحصیلان حوزه علمیه ‌الزهرای اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدام ها و توطئه های دشمنان در خصوص تحریف مسایل اعتقادی و اخلاقی دین مبین اسلام اظهار داشت: دشمنان همواره در تلاش برای القای افکار و عقاید منحرف در میان جوانان به ویژه دختران هستند.

این فعال عرصه فرهنگی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه متأسفانه چادر به عنوان یک نماد ارزشمند مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته، گفت: دشمنان از دیرباز در ذهن مردم القا کرده‌اند که زنان محجبه و چادری انسان های افراطی و بدی بوده و زیر این پوشش قادر به انجام هر کاری هستند که متأسفانه با نشان دادن چنین صحنه هایی در رسانه ملی به ویژه در سریال هایی که به دلیل زمان پخش دارای بیننده بیشتری هستند، این ذهنیت تقویت می‌شود.

مدیر کانون فارغ ‌التحصیلان حوزه علمیه ‌الزهرای اهواز تصریح کرد: همانگونه که مشاهده می شود چادر به عنوان نماد حجاب، در فیلم‌های مختلف مورد استفاده طبقات پایین جامعه نمایش داده می‌شود، به‌گونه‌ای که این پوشش شاخصه شناسایی زنان پایین شهری و طبقات محروم جامعه شده و آرایش و پوشش نامناسب نیز شاخصه شناسایی افراد متمدن در فیلم‌‌ها است.

عظیمی با ابراز تأسف نسبت به عملکرد ضعیف صدا و سیما در خصوص ارتقای جایگاه حجاب و عفاف اسلامی در جامعه گفت: در تیزرهای تبلیغاتی چادر تنها برای مادر بزرگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بدان معناست که چادر مربوط به نسل‌های گذشته بوده و در عصر امروز جایگاهی ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه افرادی که در تولید فیلم و سریال دخیل هستند دغدغه ای نسبت به دین و مقوله های اسلامی ندارند و تنها نگاه تجاری به ساخته های خود دارند.

این فعال عرصه فرهنگی تصریح کرد: برخی مجریان رسانه ملی نیز با وجود این که از پوشش چادر استفاده می کنند با آرایش نامناسب جلوی دوربین های صدا و سیما ظاهر می شوند و این بدان معناست که موضوع آرایش و چادر هیچ منافاتی با یکدیگر ندارد، در صورتی که چادر حرمت داشته و باید حرمت آن را رعایت کرد.

مدیر کانون فارغ‌‌التحصیلان حوزه علمیه ‌الزهرای اهواز با بیان این که قرآن تأکید ویژه‌ای بر حفظ و رعایت حجاب دارد، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در سوره احزاب تصریح می‌کند «ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو روسری های بلند خود را بر خویش فرو افکنند این کار برای اینکه از کنیزان و آلودگان شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است»؛ از این رو دختران و زنان جامعه اسلامی ایران باید با رعایت هر چه بیشتر حجاب اسلامی، خود را از نگاه های نامحرم و بد مردان مصون بدارند.

عظیمی، رعایت حجاب در جامعه را سبب پیشرفت نظام اسلامی دانست و گفت: بی عفتی در جامعه سبب آلوده شدن نگاه ها شده و این مسأله بر روی ذهن و فکر جوانان تأثیر منفی و بد می گذارد؛ از این رو برای پیشرفت و ترقی جوانان و آیندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، باید اوضاع ظاهری جامعه اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: رسانه ملی باید آگاهانه با موضوع حجاب و عفاف برخورد داشته و به جای اهانت به ساحت مقدس آن، نسبت به ترویج حجاب اقدام کند.

این فعال عرصه فرهنگی با بیان این که باید شیوه نگاه سینمای ایران به مقوله حجاب و عفاف تغییر کند، گفت: نگاه صحیح به وضعیت پوشش بانوان به ویژه چادر که نماد رسمی حجاب است، باید به صورت قانونی و هدفمند تعریف و اجرا شود.

مدیر کانون فارغ ‌التحصیلان حوزه علمیه ‌الزهرای اهواز، با تأکید بر استفاده از کارشناسان مذهبی در کلیه برنامه های تلوزیونی خاطر نشان کرد: کارشناسان مذهبی باید نظرات سازنده خود را در برنامه‌های تلویزیونی عملی کرده تا کمتر شاهد پخش سریال های مخرب اجتماعی باشیم.

عظیمی در پایان سخنان خود با اشاره به وظایف پدران و مادران نسبت به وضعیت ظاهری فرزندان خود اظهار داشت: خانواده ها باید نقش تربیتی و آموزشی خود را به خوبی ایفا کرده و با تبیین مسایل مرتبط با حجاب و عفاف و جنگ نرم فرهنگی دشمنان، فرزندان خود را آگاه کنند./9465/ت302/ع

ارسال نظرات