۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸
آیت الله علوی گرگانی:

مرتکب گناهی که خود را گناهکار نداند هرگز بخشوده نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، عمل به تاکیدات ائمه اطهار و آموزه های دینی را عامل سعادت انسان دانست و پیروی از هواهای نفسانی را عامل شقاوت و گمراهی خواند.
آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت ‌الله سید‌محمد‌علی علوی‌گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روز دوشنبه در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، به بیان نکات اخلاقی بر اساس آیات و روایات پرداخت.

وی پیروی نکردن از هواهای نفسانی را یک امر مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه این مساله سبب گمراهی انسان می شود، گفت: مؤمنان کسانی هستند که مرتکب کار خلاف و گناه نمی شوند و چنانچه خطایی نیز از آنها سر زد توبه می کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کسی که گناه کند و خود را گناهکار نداند هرگز بخشوده نخواهد شد، یادآورشد: متاسفانه برخی از افراد پیدا می شوند که نه تنها از گناهانشان عذرخواهی و توبه نمی کنند بلکه به این مساله افتخار نیز می‌کنند.

آیت الله ‌علوی‌ گرگانی با تاکید بر اینکه اگر انسان به سفارش ائمه اطهار(ع) جامه عمل بپوشاند سعادت او تضمین است، اضافه کرد: بی ‌تفاوتی در برابر گناه و سبک شمردن گناهان امری مذموم است، از این رو انسان و به ویژه مؤمنان بایستی حتی از کوچک ترین معاصی و بدی ها نیز اجتناب کنند.

وی مزین شدن به اخلاق حسنه را به حاضران توصیه کرد و گفت: در مسؤولیت های فردی و اجتماعی که عهده دار آن شده اید، باید توجه داشته باشید همواره اعمال و رفتارتان تحت کنترل است.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود دفاع از نظام مقدس اسلامی را یک موضوع همگانی ارزیابی و تاکید کرد: باید با تبعیت از رهبری و عمل به توصیه های بزرگان، علما و مراجع برای اعتلای نظام تلاش کنیم. /924/پ202/ع

ارسال نظرات