۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۹۴۶

مجلس بزرگداشت شهید آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مجلس بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.
نگاهي به زندگي آيت الله قاضي طباطبايي، نخستين شهيد محراب بزرگداشت سي و دومين سالگرد شهادت آيت الله سيد علي قاضي طباطبايي در تبريز بزرگداشت سي و دومين سالگرد شهادت آيت الله سيد علي قاضي طباطبايي در تبريز
به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام یعقوبی، معاون فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، امروز در مجلس بزرگداشت سی و دومین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی که در مسجد مقبره تبریز برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت همواره در طول تاریخ از جایگاه مردمی ارزنده ای برخوردار بوده اند، که همین امر عاملی در ترویج شعائر دینی و اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی و محراب تجلی مظلومیت ملت ایران در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن در طول 32 سال گذشته است، گفت: منافقین به خیال اینکه با ترور شهدای محراب می توانند چراغ پر فروغ نماز جمعه، روحانیت و حوزه های علمیه را خاموش کنند، وارد عرصه شدند، غافل از اینکه خون شهدای روحانی و ائمه جمعه شهید درخت بابرکت انقلاب اسلامی را پربار کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با تشریح ابعاد شخصیتی شهید آیت الله قاضی طباطبایی، نخستین امام جمعه تبریز اظهار داشت: این روحانی مجاهد بصورتی خستگی ناپذیر خود را وقف راه انقلاب اسلامی کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله قاضی در طول حیات خود از انواع تهدیدها و تبعیدهای رژیم طاغوت نهراسید و دراین راه تا مرز تهدید حذف فیزیکی ساواک نیز پیش رفت، خاطر نشان کرد: دشمنان در طول تاریخ همواره درصدد تحریف و بدعت در دین بوده‌اند، اما علمای مجاهدی چون قاضی طباطبایی به مقابله با اهداف شوم آنان برخاسته‌اند.

معاون فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور ادامه داد: ائمه اطهار رجوع به علما را در دوران غیبت برای رفع شبهات و دریافت شریعت نبوی سفارش کرده اند، چراکه علما همواره از جان و هستی خود برای قوام و دوام ارزش های اسلامی گذشته اند.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این‌که تنها سخن شهید آیت الله قاضی طباطبایی برقراری حکومت عدل الهی بود، گفت: امروز در سایه آن همه تبعیدها، شکنجه ها و زندان هایی که علما در دوران رژیم پهلوی متحمل شدند، در تمام عرصه ها خودکفا شده‌ایم.

وی با بیان این‌که آیت الله قاضی طباطبایی اولین شخصیتی بود که به همراهی امام راحل در نهضت انقلاب اسلامی در آذربایجان برخاست، تصریح کرد: رسالت امروز ما در ادامه راه شهید قاضی طباطبایی، پیروی و تبعیت از ولایت فقیه است.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم که با حضور حضرات آیات مجتهدشبستری و آل هاشم و همچنین علما، مسؤولان و ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی همراه بود، نرم افزار چند رسانه ای زندگی‌نامه و آثار شهید آیت الله قاضی طباطبایی توزیع شد./935/پ202/س
ارسال نظرات