۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۰۹۶
آیت الله واعظ طبسی:

امروز بهترین راه مقابله با دشمنان‌ فعالیت عمیق علمی و تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان در دیدار صدها نفر از نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی مشهد، بر فعالیت‌های عمیق فکری، علمی و تربیت اسلامی تأکید کرد.
آيت الله طبسي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در این دیدار که به مناسبت 13 آبان، روز دانش‌آموز برگزار شد، گفت: امروز بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی، انجام کار عمیق فکری، علمی و تربیت اسلامی و اخلاقی است. وی با تأکید بر این که دانش‌آموزان باید دشمن‌شناس و دوست‌شناس باشند و سطح علمی خود را بالا ببرند، افزود: شما نوجوانان و جوانان می‌توانید فرهنگ جامعه را بسازید و فضای جامعه را کاملا ارزشی نمایید.

رهبری؛ فقیهی به معنای واقعی کلمه

آیت الله واعظ طبسی در ادامه به جایگاه رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رهبر و امام در نظام اسلامی دارای مسئولیت‌های بسیار سنگین و دشواری است که در کنار درجه علمی، از داشتن آگاهی، عمیق بودن در مسائل اسلامی، فکری و سیاسی جهان، داشتن شناخت از حرکت‌های فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی دشمنان اسلام گرفته تا قدرت تصمیم‌گیری قوی، برخورداری از اعتماد به نفس و شجاعت و صراحت لهجه در تصمیم‌ها و... را در بر می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، رهبر در نظام اسلامی شخصیتی فقیه به معنای واقعی کلمه است و همواره باید با توجه به مصالح ملی و جامعه اسلامی تصمیم بگیرد و موضع‌گیری کند. به‌طوری که برای رهبری در نظام اسلامی، جان، مال، فرزند و هیچ سرمایه مادی دارای نگاه ابزاری نیست و علاقه او به هر چیز، به‌خاطر نظام، اسلام و منافع اسلامی است.

رهبری، سپری مقابل حملات سلطه‌گران

آیت الله طبسی ابراز داشت: رهبری نظام اسلامی جان خود را سپر حملات فکری، فرهنگی و نظامی و تبلیغات سیاسی قدرت‌های سلطه‌گر و استعمارگر قرار داده و می‌دهد و این یکی از خصوصیات برجسته امام راحل(ره) بود و امروز همین خصوصیات را در رهبری نظام و امام جامعه اسلامی به خوبی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: اگر شهید فهمیده‌ها با آن روحیه عشق و از خودگذشتگی در برابر دشمن ایستادند و اگر دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی (واقعا لانه جاسوسی بود، سفارتخانه نبود؛ بلکه پیوسته اطلاعات ریز کشور را تهیه می‌کردند و به دستگاه اطلاعاتی آمریکا ارسال می‌کردند) را در شرایط بسیار مناسب تسخیر کردند، این تسخیر و آن شهادت‌های نوجوان 13 و 14 ساله و شهادت جمع قابل توجهی از دانشجویان و دانش‌آموزان در دفاع مقدس، همه و همه الهام‌گرفته از امام جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان با بیان این مطلب که امام و رهبر فقط دعوت به مبارزه نمی‌کند بلکه خود پیشاپیش ملت حرکت می‌نماید، اظهار داشت: در جریان 13 آبان، سخنرانی رهبر کبیر انقلاب بود که توانست بر فضای دنیا دنیا اثر بگذارد و شرایطی رقم خورد که رژیم پهلوی که از حمایت همه‌جانبه مستکبران برخوردار بود و ساواک به ما پرخاش می‌کرد که شما علیه اسرائیلی سخن می‌گویید که اگر رابطه ما با اسرائیل قطع شود، یک قلم دارو نخواهیم داشت، شکست خورد.

انقلاب اسلامی، ارمغانی برای ملت

وی خطاب به اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: نظام اسلامی به تشکل‌های متعدد با افکار و سلایق متفاوت ولی در خدمت نظام، نیازمند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه نظام اسلامی و ملت ایران نزد جهانیان گفت: این استقلال، این شخصیت و عزت و این میزان تأثیرگذاری و این نگاه پر از اعجاب ملت‌های دنیا به رهبری، انقلاب و مردم ما، سرمایه‌های نظام اسلامی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنها که معتقدند در دوران انقلاب اسلامی کاری صورت نگرفته، در خوابند؛ البته باید هم در خواب باشند چون برای افرادی که یک عمر در رفاه به سر بردند و حتی یک سیلی در راه اسلام نخوردند، بعضی مسائل غیر قابل تحمل است.

وی ابراز داشت: من این ارمغان (انقلاب اسلامی) را که با هدایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی نصیب ملت ما و به‌خصوص نوجوانان و جوانان شده است و این روزهای پرخاطره را که برای جامعه بشری دارای پیام‌های سازنده‌ای است، تبریک می‌گویم و امیدوارم جوانان ما با همان فکر، اندیشه، خلوص و تقوا، راه پیشرفت اخلاقی و قله‌های بزرگ علمی دنیا را تسخیر نمایند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان خاطراتی از مجاهدت‌های روحانیت معظم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، بر لزوم پیروی نسل آینده از رهبری معظم انقلاب و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده، تأکید کرد.

آیت الله واعظ طبسی در بخشی از سخنان خود به ارتباط بسیار اصولی، منطقی و صمیمی آستان قدس رضوی با آموزش و پرورش اشاره و ابراز امیدواری نمود که این همدلی و احساس مسئولیت در سطح همه مدیران و سیاست‌گزاران تقویت شود.

تشرف 18 هزار زیارت اولی

در ابتدای این دیدار محمد تقی فخریان، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این حوزه پرداخت.

وی همچنین با اشاره به این که امسال شروع مدارس مصادف با دهه کرامت رضوی بوده است، گفت: تعاملات گسترده‌ای با آستان قدس رضوی در دهه کرامت جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان سراسر استان صورت گرفت که از جمله می‌توان به تشرف 18 هزار دانش‌آموز زیارت اولی به حرم مطهر، برگزاری بزرگترین نماز جماعت دانش‌آموزی با عنوان «قنوت یاس» در حرم مطهر و توزیع 10 هزار بسته فرهنگی در مدارس استان خراسان رضوی از سوی آستان قدس رضوی اشاره کرد./931/پ202/س
ارسال نظرات