۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۱۵۰

کنگره ملی امام حسن مجتبی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری کنگره ملی حضرت امام حسن مجتبی(ع) در این استان خبر داد.
کنگره امام حسن مجتبي


حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فراهم شدن مقدمات برگزاری این کنگره در استان، گفت:  آشنایی با زندگانی معصومین(ع) امری معنوی و ضروری است و برای شناخت و عرفان مضاعف و گام برداشتن در این راستا و اسوه قرار دادن عملی و الگوگیری از افعال و صفات الهی آن انسان های بلندمرتبه، کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع)  طراحی شده است.

وی با بیان این که کنگره ملی حضرت امام حسن مجتبی(ع)، همزمان با شهادت آن حضرت سوم بهمن‌ماه در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان برگزار می شود، افزود: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) و جلب و جذب محققین و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومین (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام گرائیلی از اهداف دیگر این کنگره را تقویت بنیه‌های دینی، مذهبی آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان نسبت به اهل بیت طاهرین(ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان به قطب فرهنگی، ترویج و گسترش فضائل و مناقب اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی و گسترش و تقویت تفکر ولایی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی در ادامه به موضوعات فراخوان این کنگره ملی اشاره و تصریح کرد: با همکاری و فعال شدن کمیته علمی این کنگره موضوعات فراخوان این کنگره آماده شده است که در قالب پوستر در سطح ملی اطلاع رسانی شده است.

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی از همه پژوهشگران، محققین، نخبگان، دانشجویان و اساتید و هیأت علمی دانشگاه ها، روحانیت و علما و علاقمندان درخواست کرد تا با ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره واقع در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بتوانند نقش آن امام بزرگوار را در ابعاد مختلف زندگانی به مردم بشناسانند.

حجت الاسلام گرائیلی با اشاره به این که فراخوان مقاله این کنگره به 11 موضوع اختصاص داده شده است، ادامه داد: ترویج فرهنگ وقف از دیدگاه امام حسن مجتبی(ع)، ولایت پذیری از منظر امام حسن مجتبی(ع)، برخورد امام حسن مجتبی(ع) با سلاطین اموی، جریان شناسی نظامی و اجتماعی عصر امام حسن مجتبی(ع)، نقش امام حسن مجتبی(ع) در گسترش اسلام و تشیع، سیره عملی امام حسن مجتبی(ع)، تبیین وجوه مشترک جریان های ضدولایت از زمان امام حسن مجتبی(ع) تا عصر حاضر، اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عهد امام حسن مجتبی(ع)، جریان شناسی و برخورد با فتنه جویان، سیمای اخلاقی و تربیتی امام حسن مجتبی(ع) و کتاب شناسی امام حسن مجتبی(ع) از جمله مهم ترین موضوعات فراخوان مقاله این کنگره است.

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی افزود: علاقه‌مندان عزیز بویژه نخبگان، دانشجویان، استادان حوزه، طلاب، چهره‏های علمی و پژوهشی و فرهنگی می‏توانند مقالات خود را تا تاریخ 15 آذر ماه امسال به آدرس دبیرخانه کنگره واقع در بیرجند، تقاطع خیابان معلم و خیام، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یا به ایمیل @yahoo.com awqaf_kj ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9-4421077-0561 تماس گیرند./950/پ202/س

ارسال نظرات