۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۲۱۵
مفتی شیعه در لبنان:

هدف آمریکا از هجوم به ملت های اسلامی شکست اراده امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ شیخ احمد قبلان هدف از هجوم بی سابقه علیه منطقه را واداشتن امت اسلام به همسویی با خواسته های آمریکایی دانست و خواستار بیداری عربی گسترده ای شد که این بار از میان حاکمان آغاز شود.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین (ع) در منطقه برج البراجنه بیروت با اشاره به تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی جهان و منطقه و رخدادهای آشوب انگیز و دسیسه های علیه منطقه به ویژه سوریه، گفت: هدف از این هجوم بی سابقه علیه منطقه شکستن اراده ملت های عربی و اسلامی و واداشتن به به تسلیم شدن در برابر خواست های آمریکا در راستای منافع صهیونیستی است.

وی با اشاره به حمله آمریکایی علیه منطقه و موضع گیری های جانبدارانه این دولت از رژیم صهیونیستی و سیاست های ستیزه جویانه اش علیه قضایای اسلامی و عربی که آشکارا در رنجش شدیدش از عضویت فلسطین در سازمان یونسکو دیده شد، گفت: در برابر تجاوزگری های آمریکایی ـ صهیونیستی علیه ملت های منطقه و دسیسه های فتنه انگیزانه و تفرقه افکنانه تحت عناوین دموکراسی و حقوق بشر باید سیاست های عربی ناکارآمد را به کل کنار گذاشت که ثمری جز شکست های روزافزون و از دست رفتن حقوق نداشته اند.

شیخ احمد قبلان با تاکید بر ضرورت متوقف ساختن این لا ابالی گری و عقب گردی عربی که نزدیک به فروپاشی است، خواستار بیداری عربی فوری و گسترده ای شد که از حاکمان و رؤسا آغاز شود و آنها را به کنار گذاشتن تفکرات سلطه جویانه و سیاست های سیطره خواهانه و استبدادی وادارد و به سمت آشتی واقعی و صادقانه با ملت های خود پیش برد که بر مبنای همکاری و همدلی میان دولت و ملت شکل گیرد.

وی با وجود شکافی عمیق میان مردم و حکومت در جهان عرب، خواستار پر کردن هر چه سریعتر این شکاف از راه گوش فرادادن و احترام گذاشتن به خواسته های مردم و تامین حقوق آنها شد و افزود: در غیر این صورت پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد آمد که نه به سود حاکمان است و نه به سود ملت ها. حاکمان عربی باید از خرد خود پیروی کنند و شجاعانه گام در میسر اصلاحات بگذارند و اجازه سوء استفاده به کسانی که به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند، ندهند./981/ب903/گ
ارسال نظرات