۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۳۳۶
چند خبر کوتاه؛

اجرای طرح مشکوه در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه شورای شئونات دینی در شهرستان رامهرمز، اعطای 300 مدرک قرآنی در شهرستان امیدیه، اجرای طرح مشکوه در خوزستان از مهمترین عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان به شمار می‌آید.
اخبار کوتاه استان خوزستانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برگزاری جلسه شورای شئونات دینی در شهرستان رامهرمز، اعطای 300 مدرک قرآنی در شهرستان امیدیه، اجرای طرح مشکوه در خوزستان، برگزاری یادواره شهید مجتبی بابایی زاده در اندیمشک و برپایی نمایشگاه یار مهربان در دزفول عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

جلسه شورای شئونات دینی در شهرستان رامهرمز برگزارشد

حجت الاسلام حسینوند، رییس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز، اظهار داشت: به منظور هماهنگی در اجرای برنامه های دینی ومذهبی ،جلسه شورای شئونات دینی در شهرستان رامهرمز برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه مقرر گردید تا برنامه های فرهنگی دهه ولایت با محوریت اداره تبلیغات اسلامی و همکاری و هماهنگی سایر دستگاه اجرایی صورت پذیرد.

گفتنی است این جلسه شب گذشته در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر مسؤولین این شهرستان برگزار شد.

اعطای 300 مدرک قرآنی در شهرستان امیدیه

حجت الاسلام رضوی رییس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه، اظهار داشت: طی مراسمی به 300 نفر از خواهران که در دوره های روخوانی ، روان خوانی و مفاهیم قرآن کریم که در شش ماهه اول زیر نظر اساتید و مربیان این اداره آموزش دیده بودند ، مدرک قرآنی اعطا شد .

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش قرآن آموختگان خواستار عملی نمودن دستورات قرآن در زندگی روز مره آنان شد.

طرح مشکوه در خوزستان برگزار می شود

رحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، از برگزاری طرح مشکوه در آموزش و پرورش خوزستان خبر داد وگفت: این طرح با همکاری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و امور زنان آموزش و پرورش جهت تقویت مهارت های ارتباطی موثر بین والدین، مربیان، دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی و تعامل موفق بین این سه گروه برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح با برگزاری جلسات آموزشی برای دختران پایه سوم راهنمایی و اولیا و مربیان آنان مهم ترین نحوه ارتباط سالم و صحیح، تحکیم و تقویت رابطه بین دختران والدین، مربیان و نحوه بهبود مناسبات رفتاری، تقویت باورها در ابعاد مذهبی، روانی، اخلاقی اجتماعی، تصحیح و تعالی نقش های والدینی مورد بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

فلاحی، با بیان اینکه اعتبار طرح از سوی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تأمین شده است، اظهار داشت: این طرح در 6 منطقه استان شامل ناحیه یک تا چهار اهواز، آبادان و خرمشهر برای یک هزار و 200 دانش آموز، یک هزار و 200 نفر از اولیا و 450 نفر از دبیران و مربیان و مدیران اجرا می شود.


یادواره شهید مجتبی بابایی زاده در اندیمشک برگزار شد

یادواره پاسدار شهید مجتبی بابایی زاده با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک و با حضورمسؤولان شهرستان اندیمشک در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجتبی بابایی زاده گفت: شهدا افتخار ارزشمند جامعه هستند و یاد و خاطره آنان همواره جاودان است.

حجت الاسلام نعمت الله خدامی افزود: امثال شهید مجتبی بابایی زاده عزت و آبرو را برای جامعه ما به ارمغان آوردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی به خصوص شهید بابایی زاده، به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه "شهادت یک مکتب است" گفت: شهادت معلول است و علت دارد و فرد را به این مقام و جایگاه می رساند.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: دشمنان با برنامه ریزی ها و صرف دارایی و توان خود و جمع کردن ابزار فکری و تفکر خودشان علیه اسلام و ارزش های معنوی آن قدعلم کردند و در این زمینه افرادی برای جانفشانی و دفاع از این ارزش ها انتخاب شدند تا با آنها مقابله کنند.

امام جمعه اندیمشک، با بیان اینکه شهدا با تربیت اسلامی خویش، استقامت و ثبات قدم را به ارمغان آوردند، اضافه کرد: شهدا انتخاب شدگان خداوند هستند و این مقام، یک مقام معمولی نیست.

گفتنی است پاسدار شهید مجتبی بابایی زاده از فعالان فرهنگی شهرستان اندیمشک بود که در شهریور ماه جاری، در حالیکه با گروهک مزدور پژاک مبارزه می کرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نمایشگاه یار مهربان در دزفول برپا می شود

غلامعلی تاج، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول،از برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب، نرم افزار و دستاوردهای پژوهشی تحت عنوان "یار مهربان خبر داد و افزود: به مناسبت هفته کتاب و پژوهش و استقبال از اعیاد قربان و غدیر، پنجمین نمایشگاه تخصصی کتاب، نرم افزار و دستاوردهای پژوهشی تحت عنوان "یار مهربان" شامل 8000 عنوان کتاب با حضور ناشران برگزیده و همچنین دستاوردهای پژوهشی شامل رباتیک، هوافضا، ریاضی، الکترونیک، زیست و نانو تا 20 آبان ماه در سالن اجتماعات دبیرستان کوثر دزفول برپا شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه برای اولین بار ربات های جنگی رتبه اول نادکاپ 2011 کشور به نمایش در می آیند و افزون بر آن کتاب ها با 15 الی 20 درصد تخفیف برای شهروندان دزفولی عرضه می گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تصریح کرد: چنانچه شرایط مهیا باشد تا پایان امسال به دو نمایشگاه کتاب دیگر نیز مجوز داده می شود تا نیاز شهروندان دزفولی را در خصوص کتاب و نرم افزار بر طرف نمایند.

گفتنی است، این نمایشگاه با همکاری کتابسرای تبیان برگزار می شود./9464/پ202/ص
ارسال نظرات