۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۷۰۳۴
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

بهترین رسالت در تبلیغ استفاده از مناسبت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سعیدی، رسالت مبلغان را استفاده از مناسبت‌ها دانست و اظهار داشت: باید مبلغان در امر تبلیغ از مناسبت‌های پیش رو استفاده کنند و محور مباحث خود را بر حسب مناسبت‌ها پیش ببرند.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،، حجت الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در همایش مبلغان اعزامی به رده‌های سپاه پاسداران که در مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد گفت: پاسداری از معارف دینی وظیفه هر مسلمان است و توفیقی است که خداوند متعال به ما عنایت فرموده و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و همواره سعی کنیم تا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به این که ماه محرم از جمله مناسبت‌های پیش رو است گفت: مبلغان باید به مناسبت مذکور توجه ویژه ای داشته باشند چرا که مردم در این ماه آمادگی بیشتری برای استماع مسائل دینی دارند همین امر فرصت خاصی را برای مبلغان ایجاد می‌کند در همین راستا روحانیان به عنوان سربازان ارشد مسائل فرهنگی بهره کافی از این فرصت را ببرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخاباتی که ما در پیش روی داریم از جمله مناسبت‌های چالش زا است که عوامل مختلفی در مهم جلوه داد آن دخیل است.

وی با اشاره به برخی از این عوامل اظهار داشت: از جمله عوامل و بهانه‌های دشمنان نظام برای براندازی حکومت اسلامی وارد شدن از بستر دموکراسی است که همواره سعی می‌کنند به وسیله تبلیغات سوء علیه نظام و زیر سوال بردن جمهوریت نظام جمهوری اسلامی مشروعیت اسلام در اداره نظام را نا کارآمد جلوه دهند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان مروجین فرهنگ اسلامی در قبال این تبلیغات و دسیسه‌های دشمن این است که مشوق مردم بوده تا به پای صندوق‌های رای بروند چرا که آراء مردم و حضور حداکثری ملت در انتخابات وسیله ای برای تولید قدرت در نظام اسلامی می‌باشد که همین قدرت سبب بیشتر شدن قدرت رهبری در نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی علت مخالفت دشمنان اسلام با نظام جمهوری اسلامی را عمل به اصول اعتقادی و اسلامی دانست و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به علت عمل کردن مردم ایران به این اصول و توجه به مسائل اسلامی همواره آنها را در این اصل که همان اعتقاد به اصول ناب اسلامی است در جهان دچار مشکل کرده و در این راه از هیچ کوششی برای متوقف کردن ملت ایران دریغ نکرده‌اند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به برخی از عوامل مخالفت دشمنان نظام با جمهوری اسلامی در منطقه ابراز داشت: دشمنان با آنچه که در مسئله حمایت ایران از حزب الله و حماس اتفاق افتاده مخالفت می‌کنند در حالی که مسئله حمایت از حزب الله و حماس برای ملت ایران و نظام اسلامی یک مسئله امنیتی و اعتقادی است چرا که این امر مصداق حمایت از مظلومان و مستضعفان بوده و از جمله اصول اعتقادی مکتب تشیع و نظام اسلامی است.

وی مخاطب شناسی را در مقوله تبلیغ امر مهمی دانست و اظهار داشت: یک مبلغ موفق در امر تبلیغ کسی است که دارای قوه مخاطب شناسی قوی بوده و همواره در شناسایی مخاطب از نظر سطح و دانش و معلومات دقت کرده و ظرفیت مخاطب را در نظر بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پیامد‌ها و رخدادهایی صورت گرفته بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) مشروعیت را محقق و شارعیت را با خالقیت پیوند داده بود و معروف را در راس حکومت قرار داد؛ اما بعد از رحلت ایشان یک سری نافرمانی‌ها و بی توجهی‌های سبب در راس قرار گرفتن منکر و طاغوت در جامعه شد.

وی با اشاره به علل و عوامل رویش‌ها و ریزش‌ها در یک جامعه و نظام گفت: در هر انقلاب نو پایی رویش‌ها و ریزشهایی رخ می‌دهد که این عوامل در سه مقطع انجام می‌پذیرد، مرحله اول که قبل از به وقوع پیوستن انقلاب است در این مقطع ریزشها بسیار کم و رویشها بسیار زیاد است؛ چرا که همه در آن مقطع به دنبال به ثمر رساندن انقلاب هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به مراحل دیگر رویش و ریزش افراد در انقلاب‌ها تصریح کرد: در مرحله بعدی که بعد از پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب است ریزش‌ها بیشتر می‌شود چرا که هر قشری ادعای حکومت می‌کند و خواستار برقراری حکومتی با افکار و عقاید مربوط به خود بوده و خواستار بر آورده شدن خواسته‌های خود هستند و در آخرین مرحله که سخت ترین مرحله انتقال رهبری انقلاب و جامعه است که در این مرحله بیشترین ریزش‌ها بین خواص جامعه به وقوع می‌پیوندد.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه تصریح کرد: جامعه ای دارای بصیرت است که آگاه به تمام مسائل ریزش‌ها و رویش‌های جامعه خود باشد.

وی با بیان مراحل براندازی نظام اسلامی از دیدگاه عاشورا گفت: در این دیدگاه ظالمان برای براندازی نظام اسلامی سعی در بستر سازی و تاسیس بنای ظلم کرده و همواره سعی در شایسته زدایی و حذف فیزیکی افراد دارند همانطور که در اویل انقلاب اسلامی به ویژه در صدر اسلام دشمنان سعی کردند نخبگان جامعه اسلامی را از جامعه حذف کنند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به کمک برخی افراد به ظالمان برای رسیدن به اهدافشان گفت: کسانی که با سکوت خود به ظالمان کمک می‌کنند و به مقابله با ظالمان نمی ایستند در ظلم ظالمان شریک هستند./929/پ202/ص
ارسال نظرات