۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۰۵۰
نماینده مردم اهواز در مجلس:

برخی اظهار نظرات کارشناسان خوزستان را نابود می‌کند

خبرگزاری رسا ـ سودانی رودخانه کارون را یکی از مجاری مهم حیات خوزستان دانست و گفت: تامین آب شرب، آب کشاورزی، توسعه گردشگری، محیط زیست، تامین غذا و تولید و اشتغال همه و همه از کارون است، اما متاسفانه می بینیم که با عناوین همچون نظرات کارشناسی، می خواهند حیات را از این استان سلب کنند و جلگه خوزستان را نابود سازند، این موضوع کاملا غیر کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، روحانیان و فرهیختگان استان خوزستان روز گذشته با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

در این نشست که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، ابتدا آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن خیرمقدم به رییس قوه مقننه، به واقعه بزرگ شکست حصر سوسنگرد در 26 ابان اشاره کرد و گفت: اگر مردان بزرگی همچون مقام معظم رهبری و شهید چمران در دفاع مقدس نبودند، جبهه نفاق یا همان لیبرال ها به رهبری بنی صدر معلوم نبود سرنوشت جنگ را به کجا می کشاندند.

وی ادامه داد: در جریان اشغال سوسنگرد، بنی صدر توضیحات واهی می داد و می گفت سوسنگرد را از دست بدهیم بهتر است از اینکه اهواز را از دست بدهیم و با توجه به اینکه فرمانده قوا بود به ارتش گفته بود که حرکتی در این باره نکنید، اما فرمانده رشید لشکر 92 زرهی اهواز همین که متوجه شد این نظر بر خلاف مصلحت کشور و روحانیت و امام(ره) است، سلسله مراتب را رها کرده و وارد میدان مبارزه شدند.

شکست حصر سوسنگرد ، شکست رژیم بعث و جبهه لیبرال داخلی بود

وی افزود: ارتش به کمک سپاه و بسیج و مقاومت های عشایر غیور این خطه توانستند با کمترین درگیری پس از 48 ساعت سوسنگرد را آزاد کنند و برگ درخشان دیگری بر تاریخ این نظام افزودند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ابراز داشت: این پیروزی به واسطه مقاومت های مقام معظم رهبری و رشادت های شهید چمران و همه رزمندگان رخ داد، این واقعه تاریخی به عنوان ذلت و شکستی و سقوطی برای جبهه لیبرال محسوب شد و ما خدا را بر این نعمت و همه نعمت هایش شکر گذار هستیم.

ولایت مداری خوزستان سبب توطئه افکنی دشمنان در این استان است

همچنین ناصر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان خوزستان در سخنانی ولایت مداری و ولایت پذیری را از خصوصیات مردم خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: می توان گفت خوزستان تنها استان مرزی است که همه مردم آن شیعه و ولایی هستند، به همین دلیل است که دشمن همه تلاش های خود برای منحرف کردن مردم از این خطه به کار گرفته که البته تا کنون نافرجام بوده است.

وی تاکید کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود، مشکلات و محرومیت های استان را دستاویز قرار می دهند، و جوانان ما را نشانه می روند، قطعا رفتن این بهانه ها یعنی رسیدگی به این مشکلات، زمینه را از مانور دشمنان می گیرد.

انتقال آب کارون به معنای نابودی حیات خوزستان است

نماینده مجلس شورای اسلامی، رودخانه کارون را یکی از مجاری مهم حیات خوزستان دانست و گفت: تامین آب شرب، آب کشاورزی، توسعه گردشگری، محیط زیست، تامین غذا و تولید و اشتغال همه و همه از کارون است، اما متاسفانه می بینیم که با عناوین همچون نظرات کارشناسی، می خواهند حیات را از این استان سلب کنند و جلگه خوزستان را نابود سازند، این موضوع کاملا غیر کارشناسی است.

همچنین دکتر حجازی استاندار خوزستان نیز در سخنانی به پیشرفت های بدست آمده در ابادانی و پیشرفت استان اشاره کرد و در ادامه ضمن بیان نقاط مثبت و پیشرفت های کار، موانع پیش رو را ارائه داد.

در ادامه این نشست دکتر علی لاریجانی رییس قوه مقننه در سخنانی گفت: پس از فروپاشی شوروی، می خواستند شرایطی بوجود آورند که مدیریت واحد جهانی را در دنیا حاکم کنند، امریکا در دوران بوش با تهدید و لشکر کشی این هدف را دنبال کرد و می توان گفت در این برهه همه حتی کشورهایی مانند روسیه نیز که در ابتدا مخالف بودند به این باور رسیدند که دوران سلطه امریکا رسیده است و مدیریت جهان به دست اوست.

رییس مجلس تاکید کرد: در این زمان ایران تنها کشوری بود که در برابر این جریان که همه در مقابل آن تسلیم شده بودند ایستاد، یعنی در مقابل دیکتاتوری بین المللی به روش فاشیستی، این موضع مقتدر ایران بسیار پر زحمت و پر هزینه اما موثر بود.

وی ادامه داد: ایران در مقابل اشغالگری عراق و افغانستان تا آخر ایستاد، در جریان جنگ 33 روزه و 22 روزه همچنان در مواضع خود پابرجا ماند، آنها هم شرایط سختی را برای ایران ایجاد کردند، شرایطی که برخی سست دلان در داخل هم زمزمه تعامل با امریکا را داشتند، اما رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه خود و با نگاه جامع بر اساس منابع دینی و با روشی دقیق موضوع را پیش بردند و رهاورد های بسیاری در این پرتو نصیب ملت ایران شد.

با مقاومت ایران دیکتاتوری امریکا شکسته شد

لاریجانی تاکید کرد: از این شرایط عبور کردیم، دیگر کسی از مدیریت واحد امریکایی سخن نمی گوید، این به واسطه خدمتی بود که ایران به بشریت کرد خدمتی که موجب شد تا دیکتاتوری امریکا بر جهان منتفی شود و شرایط امروزی که فضای خاصی است را بوجود آورد.

وی گفت: در جهان امروز، نه در اروپا، نه امریکا و نه در منطقه شرایط پایدار و مستقری را مشاهده نمی کنیم، البته آنها برای سرپوش گذاشتن به این مساله هیاهو و سر و صدا راه می اندازند اما دیگر نمی شود آنرا را کتمان کرد زیرا بحران اروپا و امریکا دیگر از حالت سکوت خارج شده و به صورت علنی مطرح شده اند، این تزلزل ها انکار نشدنی است و ما مفتخریم که این بیداری ها را ایران بوجود آورده است./945/پ202/ص
ارسال نظرات