۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۰۵۷
استاندار خوزستان:

430 هزار حاشیه نشین اهواز ناشی از جنگ تحمیلی است

خبرگزاری رساـ استاندار خوزستان با بیان این که بیشتر شهرهای استان و حتی آنهایی که جنگ به آن‌ها نرسید از جنگ صدمه دیده‌اند، اظهار داشت: در اهواز 430 هزار حاشیه نشین ناشی از هجوم مردم شهرهای جنگ‌زده به این شهر داریم که این اتفاق در سایر شهرهای استان دیگر نیز رخ داده است.
دکتر سيد جعفر حجازي استاندار استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان شب گذشته در نشست مدیران و روحانیون استان خوزستان با رئیس مجلس شورای اسلامی در مسجد اعظم اهواز با اشاره به بازسازی صورت گرفته بعد از جنگ در برخی شهرهای استان گفت: این طرح زود تعطیل شد ضمن اینکه بازسازی مورد نیاز استان تنها خیابان و ساختمان نبود بلکه زیرساخت‌ها و بخش تجاری و اقتصادی استان در جنگ به کلی از بین رفت و آسیب دید.

پرونده بازسازی و سازندگی خوزستان زود بسته شد

وی تاکید کرد: متاسفانه این طرح در ابتدای دولت اصلاحات بسته شد در حالیکه شهرهای ما به بازسازی نیاز داشتند به همین دلیل در دو سال اخیر از سوی دولت اعتباری برای بازسازی در اختیار استان قرار می‌گرفت ولی در مجلس کاهش می‌یافت و مبلغی ناچیز به استان می‌رسید.

استاندار خوزستان ابراز داشت: اغلب شهرهای استان و حتی آنهایی که جنگ به آن‌ها نرسید از جنگ صدمه دیده‌اند. برای نمونه در اهواز 430 هزار حاشیه نشین ناشی از هجوم مردم شهرهای جنگ‌زده به این شهر داریم که این اتفاق در سایر شهرهای استان دیگر نیز رخ داده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان به طرح 800 هزار هکتاری کشاورزی در استان خوزستان موسوم به «طرح مقام معظم رهبری» اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح قرار بود در مدت پنج سال به بهره‌برداری برسد ولی اکنون با گذشت بیش از 15سال هنوز به جایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح 14هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است این در حالی است که سالانه تنها 200میلیون تومان در اختیار استان قرار می‌دهند، با این شرایط این طرح زمانی طولانی برای بهره‌برداری کامل صرف خواهد کرد که بی‌شک تاثیر برای کاهش بیکاری در استان از بین می‌رود، انتظار داریم در این راه مجلس هم به یاری استان بیاید تا این طرح مهم به زودی به سرانجام برسد.

حجازی یکی از مشکلات استان را نبود شبکه فاضلاب در برخی شهرهای آن یا فرسوده بودن شبکه در سایر شهر‌ها دانست و گفت: رئیس جمهور برای حل این مشکل دستور صدور اوراق مشارکت را داد ولی با وجود این هنوز این اوراق صادر نشده‌اند.

وی افزود: اگر مجلس برای فروش 900میلیارد تومان اوراق مشارکت بتواند همکاری لازم را با ما داشته باشد ما می‌توانیم تا حدودی مشکل شبکه فاضلاب استان که به حق یکی از مشکلات جدی مردم این استان را برطرف کنیم. /945/پ202/ص
ارسال نظرات