۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۳۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

شعار‌‌‌ خیزش‌های اسلامی در خاورمیانه برگرفته از شعار‌ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که شعارهای مردم کشور‌های اسلامی که امروز قیام کرده‌اند برگرفته از شعارهای عاشورایی است، گفت: دنیای غرب در برابر ظلم مضاعفی که در بعد اقتصادی بر مردم تحمیل می‌کند نوعی ستم را مرتکب شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: عزاداری‌ها باید پیام‌رسان فرهنگ عاشورا باشد.

وی
با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) است، اظهار داشت: هر موضوع و مسأله‌ای که ما را از یک عزادار واقعی‌بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که
امروز دشمنان از ترس جهانی شدن اسلام به فکر تفرقه‌افکنی و ضربه‌زدن به جامعه مسلمین به ویژه شیعیان هستند و از هیچ کاری در این خصوص کوتاهی نمی‌کنند، ادامه داد: نسل جوان ما باید آگاهانه در این شرایط حرکت کنند چرا که این انقلاب ثمره مجاهدت، جانفشانی و فداکاری شهدا و ایثارگران و دلسوزان نظام است.

حجت الاسلام یاری
 با بیان این که امام حسین‌(ع) معرفت‌الله و شاخصه معرفت الهی است، گفت: هر کس حسینی شد راه خود را یافته و بر کشتی نجات می‌نشیند.

وی با اشاره به این که
بین واقعه غدیر که در 18 ذی‌الحجه واقع شد و رحلت پیامبر در 28 صفر دو ماه فاصله بود و در همین بازه زمانی حضرت علی(ع) را خانه‌نشین کردند، افزود: این دوری از ولایت سبب گمراهی مردم شد و امام حسین(ع) نیز در راستای هدایت الهی مردم، مبارزه با طاغوت زمان و احیای دین ناب اسلام قیام کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین
 اضافه کرد: دشمنان اسلام به این مهم که امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبی واقف هستند و در همین راستا با تهدید‌های نرم و برنامه‌ریزی توطئه‌های شوم سعی در منحرف‌کردن عزاداری‌ها و دوری مردم از فرهنگ عاشورایی دارند.

حجت الاسلام یاری
 افزود: امروز ما خدمتگزار راهی هستیم که امام حسین‌(ع) خود و اهل بیتش را فدای آن کرد، بنابراین نباید با ناآگاهی، ترویج بدعت‌ها و خرافه‌ها مانع از تابش نور حسینی شویم.

وی با بیان این که شعارهای مردم کشور‌های اسلامی که امروز قیام کرده‌اند برگرفته از شعارهای عاشورایی است، اظهار داشت: دنیای غرب در برابر ظلم مضاعفی که در بعد اقتصادی بر مردم تحمیل می‌کند نوعی ستم را مرتکب شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود از فعالیت 800 هیأت مذهبی در استان خبر داد و گفت: فعالیت این هیأت‌ها موجب حضور مردم و جوانان در راستای قیام عاشورایی می‌‌شود.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود به تلاش سازمان تبلیغات در جهت خرفه زدایی از مراسم عزاداری اشاره کرد و گفت: به همه هیأت‌های مذهبی تاکید می‌کنیم به توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید که سیاست کلی مربوط به فرهنگ دینی و عاشورایی، پرهیز از انحراف و خرافه‌ها، اهمیت دادن به فرهنگ عاشورا که پیام آن مبارزه با منکرات، ظلم، فساد است، عمل کنند.

وی با اشاره به این که در جوامع غربی با ظلم افکار مسلمانان را تحریف می‌کنند و یکی از شاخصه‌های بزرگ اسلام مبارزه با تبعیض و فساد است، بیان کرد: دنیای غرب در اشاعه منکر تلاش می‌کند و باید جوانان خود را هوشیارتر کنیم./950/ت302/س

ارسال نظرات