۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

رهنمود‌های امام و رهبری دائره المعارف واژگانی در مبارزه با واژگان جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه ودانشگاه تبریز با بیان این‌که رهنمود‌های مقام معظم رهبری و رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ دائره المعارف واژگان برای مبارزه با واژگان دشمن در جنگ نرم است، گفت: مرور وصیت‌نامه و صحیفه نور امام(ره) و سخنان رهبری و تامل در واژگانی مانند نفاق، سیاست گام به گام و سیاست لاک پشتی می تواند در افزایش بصیرت و آگاهی ما مؤثر باشد.
حجت الاسلام نظري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در نشست علمی و فرهنگی دانشکده علوم قرآنی مراغه اظهار داشت: آگاهی و باور جنگ نرم مهم‌ترین سلاح برای مبارزه با آن است، چراکه ناآگاهی مهم‌ترین دلیل آسیب در مقابل دشمنان بوده، از این رو کسب توانمندی لازم در حوزه دفاع نرم ضرورتی مهم برای جامعه است.

وی گفت: رسانه های غربی به عنوان یکی از ابزار های اصلی جنگ نرم با حقیقت‌سازی و هویت‌سازی دروغین، در جهت تغییر و تخریب هویت ملی ما تلاش می‌کنند و در این راستا بعد از آگاهی و بصیرت، مدیریت تیمی از راهکارهای دفاع در مقابل جنگ نرم است.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که رهنمود‌های مقام معظم رهبری و رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ دایره المعارف واژگان برای مبارزه با واژگان دشمن در جنگ نرم است، خاطر نشان کرد: مرور وصیت نامه و صحیفه نور امام(ره) و سخنان رهبری و تامل در واژگانی مانند نفاق، سیاست گام به گام و سیاست لاک پشتی می تواند در افزایش بصیرت و آگاهی ما مؤثر باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: جنگ نرم زندگی حقیقی را به زندگی تخیلی تبدیل و زنده‌به‌گور‌کردن دختران را با اشاعه فرهنگ سوء استفاده‌های جنسی از زنان و طلاق تکرار می‌کند، متاسفانه به دلیل این‌که تاچندی پیش باور وجود جنگ نرم کم رنگ بود تلفات سنگینی را متحمل شدیم.

وی با بیان این که رسانه به عنوان یکی از ابزار‌های اصلی جنگ نرم با حقیقت‌سازی و هویت‌سازی، جاهلیت مدرن ایجاد می کند، ادامه داد: توانمندی لازم در حوزه دفاع نرم در میان جوانان ایران اسلامی وجود دارد و فقط باید این لشکر مجازی را نسبت به موضوع جنگ نرم حساس کرد و آگاهی داد.

حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات دشمن در سال های اخیر از جمله با تصویری کردن قرآن تحت عنوان قرآن مصور آمریکایی، تولید فیلم های تصویری از جمله برای آدم و حوا در رسانه های آمریکایی، زندگی رسول الله(ص)، انیمیشن ابوطالب و مصائب مسیح و هجوم به غدیر و امام علی(ع) را در راستای دستبرد به فرهنگ الهی دانست.

وی گفت: قصد دشمنان از این اقدامات هجوم بر ولایت و راه اندازی عاشورای شمسی است، در آستانه ماه محرم میان‌بر ترین راه برای سعادت، حفظ فرهنگ حسینی و عاشورایی بوده و اگر اشک فقط برای خدا و امام حسین(ع) جاری شود دل در مسیر خداوند قرار می گیرد./935/پ202/س

ارسال نظرات