۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

عملکرد آمریکا شبیه قبایل وحشی است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان، عملکرد آمریکا را به عملکرد قبایل وحشی و غارتگر قرون وسطایی در پوششی مدرن تشبیه کرد و بر معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت تاکید کرد.
شيخ نعيم قاسم، معاون سيد حسن نصر الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری حسینی از سوی حزب الله در مجتمع سید الشهدا(ع) در بیروت، آمریکا را به قبیله بزرگی تشبیه کرد که مانند قبایل وحشی قرون وسطایی رفتار می کند که با حمله به قبیله های کوچک تر، آنها را غارت می کردند و گفت: آمریکا امروز در لباسی مدرن دست به تجاوزگری می زند و شبکه های جاسوسی سیا در لبنان در راستای منافع رژیم صهیونیستی فعالیت می کردند.

وی با ابراز اینکه تمام دستاوردهای جاسوسان آمریکایی در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می گرفته است و آمریکایی ها بدین سان در تجاوزگری صهیونیستی شریک هستند، افزود: پس از متلاشی شدن شبکه های جاسوسی صهیونیستی در لبنان، آمریکایی ها دست به کار شدند، اما ما متوجه شدیم که اطلاعات بی ارزشی به دست آورده بودند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه تصمیم آغاز جنگ 2006 از سوی آمریکا و پس از رایزنی های آمریکایی در پشت پرده، گرفته شده بود، گفت: آمریکایی ها رویکردی ستیزه جویانه نسبت به ملت های منطقه دارند و امروز پوششی هستند برای عجز و ناتوانی صهیونیستی در منطقه.

وی با تاکید بر معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت که توانمندی و کارآمدی خود در راستای منافع لبنان را ثابت کرده است، افزود: ما دست از این معادله برنمی داریم و به دنبال برپایی میهن خود بر مبنایی درست و مستحکم هستیم و گرچه در این راه و در راه حفظ این معادله، نیازمند ایثارگری و جانفشانی بسیار هستیم، ولی سرانجام به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در پایان، تجاوزگری های پیوسته هوایی رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان را محکوم کرد و ابراز داشت: می بینیم که سران جریان چهارده مارس هیچ موضعی در این خصوص نمی گیرند و به نظر می رسد که دل نگران مسایل دیگری هستند که معلوم نیست اهمیتی برای لبنان داشته باشد یا نه.

گفتنی است که حریم هوایی لبنان بر خلاف قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل، همه روزه از سوی رژیم صهیونیستی نقض می شود و شکایات لبنان به سازمان ملل در این خصوص نیز بی پاسخ مانده است.

از سوی دیگر، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب‌ الله لبنان در واکنش به هوچی گری و جنجال آفرینی جریان المسقبل علیه سلاح مقاومت، گفت: کسانی که به ایجاد تغییر در فضای سیاسی لبنان با تکیه بر هدف قرار دادن مقاومت و سلاح آن دل بسته اند، بدانند که مانند گذشته با ناکامی، شکست خواهند خورد.

وی با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن سلاح مقاومت هیچ آسیبی به ما وارد نمی کند، بلکه ما را بیش از پیش به پا فشاری برای جمع آوری سلاح برای مقابله با رژیم صهیونیستی ترغیب می کند، افزود: ما هرگز راه مقاومت را کنار نخواهیم گذاشت؛ زیرا معتقدیم این راه، تنها راهی است که به پاسداری از میهن ما و امت اسلامی و حفظ عزت، کرامت و مصونیت ما در برابر پروژه های آمریکایی و غربی و استکباری و دسیسه های صهیونیستی در لبنان و منطقه، می انجامد./981/ب902/گ
ارسال نظرات