۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۹۱۱
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت:

تفرقه افکنی قومی و مذهبی خطرناک ترین سلاح آمریکا و رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در دیدار با فعالان بین المللی به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه به ویژه انقلاب‌های جاری و تحولات فلسطین پرداخت.
غضنفر رکن آبادي، سفير ايران در بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، روز گذشته در محل سفارت با صد نفر از شخصیت های فعال بین المللی از کشورهای مختلف جهان که جهت مشارکت در همایش «مبارزه با نژادپرستی صهیونیستی» با هدف زمینه چینی برای برگزاری کنفرانس شهر بندری دوربان در جنوب آفریقا که قرار است هفتم ماه مارس آینده تشکیل شود در بیروت به سر می برند، دیدار کرد.

این شخصیت‌ها که از پایه گذاران جنبش های دریایی بین المللی علیه محاصره غزه و همچنین کاروان های آسیایی و اروپایی بر ضد رژیم صهیونیستی هستند از کشورهای مصر، آمریکا، عربستان سعودی، اردن، الجزایر، سودان، مغرب، هند، یمن، تونس، آفریقای جنوبی، سوریه، فلسطین، لبنان، انگلستان، هلند و اسپانیا به بیروت سفر کرده اند تا در نشست دو روزه ای به منظور هماهنگی کنفرانس بزرگ ضد آپارتاید صهیونیستی در آفریقای جنوبی (مارس 2012) شرکت کنند.

آنها همچنین قرار است نشستی بین المللی در لبنان و در حمایت از ملت و رهبری سوریه و مخالفت با مداخله نظامی در این کشور برگزار کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه به ویژه انقلاب‌های جاری و تحولات فلسطین، از تلاش‌های همه فعالان بین المللی در راستای مبارزه با طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین و ملت و رهبری سوریه قدردانی کرد.

وی در بخشی از سخنرانی خود گفت: تحرکات شما به ویژه مشارکت فعال در نشست‌های بیروت، فریاد بلند و پیام آشکاری برای استکبار جهانی و آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌باشد. منطق استکبار، بر اساس زور و تروریسم بنا شده و سال هاست که به اشغالگری و فشار بر کشورهای عربی و اسلامی پرداخته است.

رکن آبادی با اشاره به دسیسه هایی که ملت های منطقه در شرایط حساس کنونی با آن مواجه هستند، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از تحولات جاری منطقه و بیداری ملت ها که ناشی از بیداری و آگاهی اسلامی است در هراسند و دچار گرفتاری استراتژیک شده اند. آنها برای کاهش خسارت دست به دسیسه چینی می زنند و به دنبال به یغما بردن و مصادره انقلاب ها هستند تا بتوانند طرح های خود را در پوششی جدید اجرایی کنند.

وی تفرقه افکنی میان مذاهب و طوایف مختلف در منطقه را خطرناک ترین سلاح آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و به شخصیت های سیاسی و مذهبی بارز جهان اسلام و صاحبان قلم و اندیشه توصیه کرد تا در جهت خنثی سازی این دسیسه گام‌های جدی بردارند.

سفیر کشورمان با اشاره به طرح های ناکام آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دلایل این اتهام زنی های واهی آنها را برشمرد و گفت: اتهامات آمریکایی‌ها علیه ایران با هدف فرافکنی و انحراف افکار عمومی از شکست سنگین آنها در عراق و مجبور شدن به خروج از این کشور و همچنین مشکلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی داخل آمریکا و تخریب روابط دوستانه و برادرانه ملت و دولت ایران با همسایگان صورت می گیرد.

وی در پایان بار دیگر بر مقاومت ملل منطقه به ویژه ملت مظلوم فلسطین در همه ابعاد علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد و این گزینه را تنها گزینه استراتژیک برای آزادی فلسطین از نهر تا بحر و رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگری دانست./981/ب902/گ
ارسال نظرات