۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۹۵۰

مرحوم آیت الله بنی‌فضل برای قتل رافق تقی جایزه تعیین کرده بود

خبرگزاری رسا ـ سلمان رشدی جمهوری آذربایجان در حالی به قتل رسید که مرحوم آیت الله بنی فضل منزل پدری خود را برای قاتل آن مرتد جایزه تعیین کرده بود.
آيت الله بني فضل


حجت الاسلام حمید بنی فضل، فرزند مرحوم آیت الله مرتضی بنی فضل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حدود پنج سال پیش مرحوم آیت الله بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری خبرنگاران را در خانه جمع کرد و به آن ها گفت؛ حکم مرتد در اسلام وجوب قتل است و به این علت قتل رافق تقی، نویسنده مقالة موهن واجب می‏باشد.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله بنی فضل در آن جمع برای هر کس که رافق تقی را به هلاکت برساند، جایزه تعیین کرد که جایزه تعیین شده منزل مسکونی  بود که از پدر بزرگوار ایشان به ارث مانده است.

حجت الاسلام بنی فضل با اشاره به سوابق ضددینی سلمان رشدی آذربایجان خاطر‌نشان کرد: رافق تقی که به دلیل اهانت به پیامبر اکرم(ص) در جمهوری آذربایجان به سلمان رشدی معروف و مورد نفرت مسلمانان بود.

وی ادامه داد: در پی اقدامات ضدشیعی و ضددینی رافق تقی؛در آن دوران مردم آذربایجان از مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی استفتاء کردند و ایشان در‌‌ همان زمان این شخص را محکوم به اعدام دانستند.

گفتنی است، «رافق ناظر اوغلو تقی‌زاده» مشهور به «رافق تقی لی»، عضو سابق اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان است که پیش از این طی مقاله‌ای توهین‌آمیز به نام «عاشورا»، مسجد تازه پیر باکو را بهترین محل برای لذت‌جویی جنسی دانسته و با توصیفات پورنوگرافیک، عاشورا و مراسم عزاداری مردم آذربایجان را در سطح یک التذاذ پایین آورده بود.

این فرد در سال ۲۰۰۶ با انتشار مقاله‌ای مشابه با نام «اروپا و ما»، جنجال فراوانی در میان جامعهٔ مسلمانان ایجاد کرد. در پی اوج گرفتن اعتراضات مسلمانان آذربایجان، دولت آذربایجان «رافق تقی» را دستگیر و به سه سال زندان محکوم کرد. وی بعد از دو سال، با عفو ریاست جمهوری آزاد شد.

بنا بر این گزارش، رافق تقی هفته گذشته روز ۱۹ نوامبر در پی اصابت هفت ضربه چاقو، به بیمارستان منتقل شده و ۲۳ نوامبر در بیمارستان جان خود را از دست داد./935/ت301/س

ارسال نظرات