۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۱۷۷

بسیاری از مساجد منطقه سیستان امام جماعت ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده روحانیون سیستانی مقیم قم گفت: یکی از مشکلات منطقه سیستان کمبود روحانیت است به گونه‌ای که بسیاری از مساجد این منطقه امام جماعت ندارد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی شریفی، نماینده روحانیون سیستانی مقیم قم، روز گذشته در اولین گردهمایی روحانیون سیستانی سراسر کشور که در شهرستان زابل برگزار شد، یکی از مشکلات منطقه سیستان را کمبود روحانیت عنوان و اظهار داشت: بسیاری از مساجد این منطقه‌ امام جماعت ندارند.

حجت الاسلام شریفی افزود: گذشتگان اندیشمند ما دارالولایه را برای ما به ارمغان گذاشته‌اند که دارای مردمی فهیم و ولایی است پس نباید به جایی تبدیل شود که در این منطقه دشمنان ایجاد تفرقه کنند.

وی با بیان این‌که بیش از 300 نفر روحانی سیستانی در قم‌، تهران و سایر شهرها وجود دارند، گفت: این روحانیون باید با احساس مسئولیت به جهت آمدن و خدمت در این منطقه تلاش کنند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جریان‌های ضد سرمایه‌داری در اروپا خاطر‌نشان کرد: اینها همه نشان دهنده این نکته است که همگان تشنه یک راه نجات و حیات معنوی هستند.

در پایان این همایش قطعنامه ای مبنی بر تجدید بیعت و حمایت از رهبر معظم انقلاب و دفاع از نظام خوانده شد که با تکبیر روحانیون تایید شد. /940/پ203/س
ارسال نظرات