۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۶۱۹
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینى:

خشونت رهاورد تمدن غرب برای جوانان جهان سوم است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینى، بهترین تعظیم و بزرگداشت نهضت اباعبدالله را، عمل کردن به ویژگی های اخلاقی حضرت و یاران باوفایش دانست و گفت: توحش مدرن امروز که در کشورهای مختلف و از سوی مستکبران شاهد هستیم، حاصل دوری از خدا و صفات انسانی است.
2/ حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويان حجت الاسلام محسن غرويان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، عضو هیأت علمی موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره)، شب گذشته در مراسم دهه دوم محرم در مسجد 72 تن مشهد، اظهار داشت: بهترین تعظیم و بزرگداشت نهضت اباعبدالله، عمل کردن به ویژگی های اخلاقی حضرت و یاران باوفایش است.

وی افزود: برای بهره‌مندی از پیام‌های عاشورا به دو صورت التزام عملی به صفات ویژگی‌های امام حسین(ع) و یارانش و دوری از رذایل سپاه دشمن، می‌توان عمل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خشونت و بددهانی یکی از رذایل موجود در سپاه مقابل امام است که همواره باید از آن برحذر باشیم؛ مسلمان باید به گونه‌ای باشد که مردم از او آرامش خاطر داشته باشند و ضرری از او متوجه دیگران نشود.

وی تصریح کرد: امروز در جامعه با عرفان ها وفرقه های نوظهور از جمله شیطان پرستی مواجه هستیم که عمدتا یک مکتب روشنفکری و مدرن تلقی می شود در حالی که به لحاظ محتوایی پوچ بوده و توطئه ای از سوی استکبار جهانی برای انحراف جوانان است، معنای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» همین است که در هر عصر و زمانی با شناخت یزدیان و حسینیان، راه را گم نکنیم.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى(ره)با تأکید بر این‌که آرامش حقیقی تنها در سایه دین‌مداری و محافل مذهبی حاصل می شود افزود: توحش مدرن امروز که در کشورهای مختلف و از سوی مستکبران شاهد هستیم، حاصل دوری از خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با بیان این‌که خشونت، تنها رهاورد تمدن غرب برای جوانان جهان سوم است، خاطرنشان کرد: راهی موثرتر از گسترش و شرکت در محافل دینی ومذهبی برای مقابله با شبیخون فرهنگی وجود ندارد./930/پ202/س

ارسال نظرات