۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۶۷۲
رییس تبلیغات اسلامی زابل:

اوج صبوری در رفتار حضرت زینب ‌جلوه‌گر بود

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان زابل گفت: روحیه مقاومت زنان در مقابل شهادت مردان اسلام در کربلا از درس‌هاى نهضت عاشورا بود که اوج این صبورى در رفتار زینب کبرى(س) جلوه‌‌گر شد.
زينب کبري (س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان زابل روز گذشته در محفل انس با قرآن کریم که در این اداره برگزار شد، اظهار داشت: آموزش صبر و مقاومت‏ حماسه عاشورا در زنان آگاه و مبارز متجلى شده و در طول جنگ تحمیلى زنان مبارز و فداکار انقلاب اسلامى ایران نشان دادند که آموزش صبر و مقاومت را از شیر زنان کربلا به خوبى آموخته‏اند.

حجت الاسلام عارفی گفت: در کربلا زن و مقامش رنگ و بویی از ضعف و پژمردگی نداشت بلکه زن آگاهانه حضور می‌یافت و می‌دانست چه می‌خواهد و به کجا می‌رود، هر زنی که در آن صحنه حاضر بود در معنی حقیقی کلام زن بوده و با زنان جامانده از مکتب عاشورا متفاوت بوده است.

وی با اشاره به جایگاه زن در کانون خانواده افزود: زن صرفاً موجودی نیست که به واسطه ضعف متکی بر مرد باشد؛ بلکه با تفکرات خویش می‌تواند در مقام یک شریک زندگی، همسرش را از تردیدهای زندگی برهاند.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان زابل به نقش زنان در عرصه صبر اشاره و بیان کرد: روحیه مقاومت و تحمل زنان در مقابل شهادت مردان اسلام در کربلا از درس‌هاى نهضت عاشورا بود که اوج این صبورى در رفتار زینب کبرى(س) جلوه‏گر شد.

حجت الاسلام عارفی، حفظ ارزش‌هاى دینى و اعتراض به هتک حرمت‏ خاندان نبوت و رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم‌هاى آلوده را از دیگر درس‌های زنان قهرمان در کربلا دانست.

وی، برگزاری این‌گونه محافل را سبب ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی بیشتر مردم با قرآن و مفاهیم آن عنوان و خاطر‌نشان کرد: به صورت مداوم این محافل برای دانش‌آموزان با هدف آشنایی بیشتر آنان و انس با قرآن کریم برگزار خواهد شد. /940/پ203/س


ارسال نظرات