۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۹۴۹۹
آیت الله حسینی بوشهری:

هر نوع تخریب و بداخلاقی انتخاباتی ما را از اهداف دور می کند/ 9 دی روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تضمین کننده عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و همه کاندیداها و طرفداران آنها را به رعایت اخلاق انتخاباتی و پرهیز از تخریب دیگران توصیه کرد.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با اشاره به آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس از سوم دی ماه، خاطرنشان کرد: مجلس جایگاه بسیار برجسته ای در نظام اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه جایگاه مجلس مقدس است، تصریح کرد: مجلس هم نقش قانون گذاری و نظارت را دارد و هم نقش تایید وزرا را عهده دار است، مجلس نماد مردمسالاری دینی به شمار می آید.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مجلس نهادی است که در طول تاریخ بعد از انقلاب نقش آفرین بوده و حتی قبل از انقلاب در زمانی که افراد تاثیرگذار در مجلس بوده اند بهترین مقابله را با بیگانگان و استکبار داشته است.

وی شرکت در انتخابات را هم حق و هم تکلیف دانست و با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم نخستین انتخابات بعد از جریان فتنه است، خاطرنشان کرد: تمام دنیا نظاره گر هستند که شعور ملت را ببینند و فهم بالای مردم ما را درک کنند، بنابراین هرچه حضور مردم قوی تر و قدرت مند تر باشد، آبرو و عزت نظام را در دنیا چند برابر خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور حداکثری مردم را لازمه کار انتخابات است و تاکید کرد: حضور همراه با رقابت و برگزاری سالم انتخابات، پوشش دادن به امنیت انتخابات، پرهیز از تبلیغات مضر از جمله نکاتی است که همگان بایستی به آن توجه کنند.

وی یادآورشد: نامزدهای انتخاباتی و طرفداران شان و اقشار مختلف مردم این انتخابات را به عنوان یک وظیفه دینی تلقی کنند و بدانند انتخابات در ایران غیر از سیستم های رایج دنیا است و باید این تکلیف دینی و الهی را برای اعتلای نظام با مسائل دیگر آمیخته نکنیم.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: هر نوع تخریب و بداخلاقی انتخاباتی ما را از اهداف اسلامی و انقلابی مان جدا می کند، از این رو برای رضای خدا رای بدهیم، حرمت افراد را نشکنیم و به تکلیف مان به درستی عمل کنیم.

وی اظهار داشت: هر کس در انتخابات از مرزها و ارزش های اسلامی عبور کرد مردم دست رد به سینه او خواهند زد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه از نهم دی ماه به عنوان یوم الله یاد و تصریح کرد: این روز در حقیقت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی بیان داشت: در این روز دو چیز تجلی پیدا کرد، نخست هویت حقیقی انقلاب و احساس وظیفه مردم در روز احساس خطر و دوم بصیرت، دشمن شناسی و زمان شناسی و به هنگام عمل کردن مردم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حماسه نهم دی ماه نشان داد هر جا نیاز باشد ملت با تمام وجود در صحنه هستند و در مقابل تمام توطئه گران می ایستند و به دنیا اعلام می کنند«ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می دار».

وی با اشاره به علل شکل گیری این حماسه، خاطرنشان کرد: اینها در روز عاشورا هتاکی را به جایی رساندند که به ساحت امام حسین(ع) جسارت کردند، وقتی ملت دیدند هویت ملی و دینی شان را دشمنان زیر سؤال می برند مردانه به میدان آمدند و دشمنان را از حرکتی که انجام داده بود پیشمان کردند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد حضرت عیسی(ع) به همه موحدان جهان و مسیحیان، آنچه امروز در جهان مسیحیت می گذرد را حاکی از پیروی از مسیح ندانست و در تضاد با سفارشات این پیامبر الهی ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به سوم دی روز ثبت احوال، از تلاش های کارکنان این سازمان قدردانی کرد و گفت: آمار نقش اساسی برای برنامه ریزی کشور دارد و ما به سهم خود از تلاش خالصانه این عزیزان قدردانی می کنیم

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز تشکیل نهضت سواد آموزی، بیان داشت: اسلام بیشترین سفارش را راجع به علم آموزی دارد، پیامبر خاتم(ص) سفارشات فراوانی نسبت به سواد آموزی کرده اند.

وی با قدردانی از تلاش های دست اندکاران این نهاد، گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب به خاطر هدایت های امام و رهبری گام های بلندی در این عرصه برداشته شده است و امروز از همین کانال عده زیادی از مردم به مراتب تحصیلات عالیه نائل آمده اند.

وی همچنین به خروج نیروهای آمریکایی از عراق و عقب نشینی توام با شکست آنها اشاره کرد و گفت: اینها برنامه های زیادی تدارک دیده بودند اما خدای متعال نصرت خود را شامل حال مؤمنان کرد و اینها شکست خوردند و برای اینکه شکست شان معلوم نشود در روزهای پایانی بیشترین فشار را به ملت ما وارد کردند تا این شیرینی در کام ملت نماند.

امام جمعه قم تاکید کرد: آمریکایی ها باید بدانند ملت ما آبدیده است و ملت عراق و دولت شان نیز اعلام کرده اند که ما یک روز وجود شما را تحمل نمی کنیم و نکردند.

وی بیان داشت: ما به ملت و دولت عراق اعلام می کنیم دشمن شما زخم خورده است، دیروز شاهد هجده انفجار در عراق بودیم، اینها پیام دارد آمریکا و مزدوران شان می خواهند این پیام را بدهند که اگر ما برویم شما امنیت نخواهید داشت.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن افرادی را برای نفود در حاکمیت عراق مشخص کرده بود، اظهار داشت: اکثر این انفجارها با پول ملت و علیه شیعه و مردم عراق طراحی شده بود. /924/پ201/ص

ارسال نظرات