۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۹۶۵۲
آیت ‌الله علوی گرگانی:

حب مقام انسان را به انحراف و گمراهی می کشاند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، ریشه تمام بدبختی ها و انحرافان انسان ها را بی تقوایی و حب جاه و مقام دانست.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روز یکشنبه در دیدار شماری از فرماندهان و مسؤولان انتظامی شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت، با اشاره به آیات و روایاتی به بیان نکات اخلاقی پرداخت.

وی با بیان اینکه حب جاه و مقام سبب می شود که انسان منحرف شود، تاکید کرد: انسان باید سعی کند اگر مسؤولیتی هم به او واگذار می شود از این فرصت جهت خدمت به مردم و کسب رضایت خداوند تبارک و تعالی بهره بگیرد.

آیت الله علوی گرگانی خطاب به حاضران با بیان اینکه باید سعی کنید از مسؤولیت هایی که به شما واگذار شده پاسداری کنید و به درستی ماموریت های محوله را انجام دهید، خاطرنشان کرد: تمام همت شما اعتلای نظام مقدس اسلامی و پیروی از ولایت باشد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر انسان عمل صالح انجام دهد هیچ گاه مغبون نخواهد بود، از سویی دیگر فردی که برای او تفاوتی نمی کند عملی که انجام می دهد درست است یا نه، باید بداند که روزی به اعمال او رسیدگی خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی فراموش کردن خدا را عامل بسیاری از مشکلات دانست و با بیان اینکه بسیاری از جنایت ها و خونریزی ها ناشی از همین مساله است، گفت: اینکه می بینیم عده ای مردم بیگناه، زن و مردم و پیر و جوان را در کشورهای مختلف به خاک و خون می کشند ناشی از همین مساله است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات