۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۹۶۶۸

بصیرت و ولایتمداری رمز 33 سال پایداری

خبرگزاری رسا ـ نهم دی واکنش مردم مسلمان و انقلابی ایران به حرمت شکنی روز عاشورا بود که بار دیگر با آرمانهای مقدس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت و روز بصیرت را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند و همه اینها نشان از آن دارد که ملتی انتخاب کردند، بیعت بستند و پای آن ایستاده اند تا سی و سه سال افتخار و اقتدار را در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رسانند.
نه دي


بیش از دو سال از سومین واقعه بزرگ انقلاب اسلامی، حماسه بزرگ 9 دی می گذرد. با نگاهی عمیق به گذشته جمهوری اسلامی ایران به مسائلی برمی خوریم که واکاوی آنها خواهد توانست ایران اسلامی را مقتدارنه تر از دیروز به جهانیان بنمایاند.

در این میان اغراق نخواهد بود اگر حماسه 9 دی را به عنوان سومین و حساس ترین مسئله نظام پس از پیروزی انقلاب و 8 سال دفاع مقدس درخور توجه قرار دهیم، چراکه کنکاش در ورق های آن خواهد توانست ایران اسلامی را تا ابد بیمه کند.

بی شک در تمامی حرکتهایی که در سراسر جهان روی می دهد، مردم نقش بسزایی دارند، اما نباید از این نکته غافل شد که حرکتهای سیاسی و اجتماعی مردم، نیازمند یک رهبر است که در حکومتهای دینی ولی فقیه این مسئولیت را عهده دار می باشد.

در نظام جمهوری اسلامی ایران که یک حکومت دینی و بر اصل ولی فقیه استوار است، رهبری از جایگاه بالایی برخوردار است، تاجایی که شناخت ولی فقیه زمان و تبعیت از آن دو اصل مهم محسوب می شود.

جای جای صفحات تاریخ انقلاب اسلامی نشان از ولایتمداری امتی دارد که با بصیرت و درک صحیح از شرایط زمان، همواره با تبعیت از منویات رهبران دینی به ریسمان الهی چنگ زدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بر هم خوردن معاملات منطقه ای و تاثیرگذاری جدی امواج استکبار ستیزی و حق طلبی نهضت امام خمینی (ره) و دوام این راه پر فراز و نشیب توسط مقام معظم رهبری، هراس و انفعال قدرت های بزرگ جهانی از آینده، ابرقدرتهای شرق و غرب را بر آن داشت تا برابر ملت انقلابی ایران صف آرایی کرده و به اتحادی شوم برسند تا همواره این ملت را دچار چالش سازند، این درحالی است که ملت به رهبری مردانی استوار در برابر زیاده خواهی های مستکبران و دشمنان قسم خورده اش به پا خواسته و با تفرقه افکنی ها مقابله کردند.

رهنمودهای رهبران انقلاب اسلامی همواره در وحدت و یکپارچگی ملت ایران در دفاع از آرمانهای الهی و مقدس بسیار تاثیرگذار بوده است به طوریکه که می توان از رهنمودها رهبری به عنوان پشتوانه عظیم ملت ایران در شکست تجاوزها، تحریم ها و تهدید های استکباری یاد کرد و آن را گنجینه ای ارزشمند و سرمایه ای پایان ناپذیری خواند که در طول سی و سه سال انقلاب و نظام را در برابر مشکلات ناشی از سناریوهای دشمنان به سلامت عبور داده است.

با مروری بر عمر پر افتخار انقلاب اسلامی به وضوح می توان دید آنجایی که مردم به ویژه خواص از رهبری تبعیت کرده اند، در اوج پیروزی بوده ایم و هر کجا تعلل و سستی به وجود آمده، دچار چالش شده ایم، آنجایی که مردم از فتوای مرحوم میرزای شیرازی تبعیت کردند، صد هزار انگلیسی را از کشور بیرون راندند، روزی که مردم به فرموده امام در بهمن 57 حکومت نظامی را باطل کردند، قدرت پوشالی شاه از کار افتاد، آنجایی که امت به رهبر کبیر لبیک گفتند و 8 سال در دفاع از کشور ناموس و دستاوردهای انقلابی شان برآمدند و آنروزی که با تبعیت از رهبری، آگاهانه در برابر فتنه گران و حرمت شکنان روز عاشورا به پا خواستند و حماسه تاریخی 9 دی88 را آفریدند.

جریان فتنه بر این تصور بود که مناسبتهای دینی و ملی برای مقابله با نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه و به چالش کشاندن آنها بهترین فرصت است، بر این اساس در روز قدس حرمت ماه رمضان را شکستند، در 13 آبان که سالروز ملی مبارزه با استکبار است وابستگی خود به سفارتخانه های غربی را نشان دادند، در 16 آذر مخالفت خود با تفکرات امام را آشکار ساختند و نهایتا در روز عاشورای حسینی با هتک حرمت به سرور و سالار شهیدان، نقاب از چهره برداشتند.

فتنه گران حرمت شکنانی بودند که با هدف مقابله با نظام اسلامی به صحنه آمده بودند. آنان اساسا با عاشورا، پیام عاشورا و شور و حال عزاداران حسینی بیگانه بودند و همین بود که سبب شد مردم مومن و انقلابی چهره واقعی آنها را بشناسند.

آری هوشیاری و روشنگری ولی فقیه و بصیرت مردم در برابر این جریان، فتنه گران را در رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده ناکام و حامیان خارجی آنها را در پایه ریزی برای انقلاب رنگی در ایران مایوس ساخت.

9 دی واکنش مردم مسلمان و انقلابی ایران به حرمت شکنی روز عاشورا بود که بار دیگر با آرمانهای مقدس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت و روز بصیرت را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند و همه اینها نشان از آن دارد که ملتی انتخاب کردند، بیعت بستند و پای آن ایستاده اند تا سی و سه سال افتخار و اقتدار را در تاریخ این مرز و بوم به ثبت رسانند.

پایان سخن اینکه توجه به منویات مقام معظم رهبری، سردمدار فرهنگ عاشورایی می تواند ادامه خطی باشد که دوام آن منوط به باز آفرینی و هم افزایی فرهنگ عاشورایی، مهدوی و ولایی امت در سی وسه سال به ویژه سه برهه حساس می باشد که بهترین گزینه برای مقابله با دشمنان و ناتوی فرهنگی و ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران است./میثم صفری سرای
/936/ی703/ر

ارسال نظرات