۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۰۶۲
با حضورمراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله شاه‌آبادی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله محمد شاه‌آبادی با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آيت الله محمد شاه آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله حاج شیخ محمد شاه‌آبادی، پنج شنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، و دیگر اقشار مردم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد، حضرات آیات حسین نوری همدانی، سیدموسی شبیری زنجانی، عبدالله جوادی آملی و نمایندگان دیگر مراجع تقلید حضور داشتند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، برخی از اعضای جامعه مدرسین واعضای شورای عالی حوزه، مسؤولان استانی، طلاب، فضلا، اساتید سطوح مختلف حوزه و دیگر اقشار مردمی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

حجت الاسلام نظری منفرد از فضلای حوزه عملیه قم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و از شخصیت مرحوم آیت الله شاه آبادی به نیکی یاد کرد و تلاش ها و خدمات گسترده و متعدد این عالم ربانی را در مسیر نشر و ترویج آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) ستود.

این استاد حوزه با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی عمر خود را در مسیر کسب رضایت الهی صرف کرد، برجستگی های اخلاقی و علمی وی را ستود و تاکیدکرد: ایشان شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

حجت‌السلام نظری منفرد با اشاره به اینکه آیت الله شاه آبادی برجستگی های اخلاقی و علمی خاصی داشت، بر ضرورت الگوگیری طلاب جوان حوزه از شخصیت و سیره بزرگان تاکید کرد.

لازم به ذکر است، این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه براداران و خواهران برگزار شد.

گفتنی است، آیت الله شاه آبادی بامداد روز شنبه هفدهم دیماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت. پیکر این عالم ربانی عصر یکشنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در قم تشییع و در حرم کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد./924/پ202/ص
ارسال نظرات