۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۶۱۷

کانون فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی تبریز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کانون فارغ التحصیلان حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی واحد تبریز در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.
حجت‌الاسلام مشهود عينلو، مدير حوزه علوم اسلامي شهيدبهشتي مركز تبريز
حجت‌الاسلام مشهود عینلو، مدیر حوزه علوم اسلامی شهیدبهشتی مرکز تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد تبریز در سال 1379 در راستای اهداف و شرح وظایف محول از سوی رهبر انقلاب اسلامی به نهاد نمایندگی مقام معظم مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأسیس شده است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی با علوم و معارف دینی، تحقق حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه، دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، تربیت نیروی متدین برای نظام اسلامی، تهذیب نفس و بصیرت بخشی تاکنون توانسته در هر ترم بنا به امکانات و ظرفیت های موجود، فارغ التحصیلانی را به جامعه اسلامی برای تأثیرگذاری در سطوح مختلف تحویل دهد.

حجت الاسلام عینلو ادامه داد: هم اکنون پس از گذشت 12 سال از فعالیت این مرکز 425 دانش پژوه تبریزی مشغول تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تبریز همواره جزء فعال ترین مراکز کشور محسوب شده است.

وی گفت: دین پژوهان این مرکز در 6 ترم 64 واحد درسی اعم از صرف و نحو عربی، تفسیر و تدبر در علوم قرآنی، حدیث شناسی، کلام، فلسفه، منطق، تاریخ اسلام، فقه، جریان شناسی فکری ایران معاصر، آشنایی با ادیان، آشنایی با فرق و عرفان اسلامی و ... را می گذرانند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آذربایجان شرقی از استقبال دانشجویان اهل سنت برای تحصیل در این مرکز خبر داد و گفت: هر ترم بیش از 700 داوطلب تحصیل وجود دارد که به علت محدویت امکانات و فضای آموزشی تنها قادر به پذیرش 200 دین‌پژوه هستیم.

حجت الاسلام عینلو با بیان این‌که کلاس های آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز تبریز عصر روز چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته برگزار می شود، گفت: در هر ساعت 10 کلاس آموزشی با حضور اساتید برجسته حوزوی و گروه معارف دانشگاه تبریز برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آخرین مهلت نام نویسی برای تحصیل در حوزه علوم اسلامی شهیدبهشتی مرکز تبریز برای نیم سال دوم سال تحصیلی تا دهم بهمن تمدید شده است، ادامه داد: علاقه‌مندان برای نام نویسی و تحصیل در این مرکز علوم دینی تا پایان دی ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.hodat.ir با پرکردن فرم برای ‌نام‌نویسی اقدام کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات