۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۸۱۲
شب گذشته صورت گرفت؛

دیدار آیت الله مقتدایی با آیت الله نظری در ساری

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با آیت الله نظری در ساری دیدار و گفت و گو کرد.
ديدار مدير حوزه‌هاي علميه كشور با آيت الله نظري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیرحوزه های علمیه کشور شب گذشته با حضور در بیت آیت الله نظری در ساری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید آیات نظری و مقتدایی به بررسی مهم ترین مسائل مربوط به حوزه های علمیه کشور و همچنین استان مازندران پرداختند.

آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه در این دیدار به رسالت مهم حوزه در پرورش عالمان دینی اشاره کرد و گفت: حوزه باید همه تلاش خود را در جهت تربیت طلابی مستعد که بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه جهانی باشند به کار گیرد.

وی با بیان این که برنامه های حوزه علمیه باید به گونه ای باشد نیاز جامعه جهانی تأمین شود، خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران شیعه در دنیا از یک جایگاه با شکوهی بر خوردار است که باید برای داوم و بقای این حاکمیت بیشتر تلاش و سرمایه گذاری کرد.

آیت الله نظری همچنین خواستار حمایت مرکز مدیریت از فعالیت های حوزوی در مناطق مختلف استان مازندران شد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به جایگاه مازندران در پرورش عالمان دینی، تصریح کرد: این استان در دیرباز مهد پرورش علما و بزرگان دینی بوده است.

آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور در این دیدار با اشاره به سفر دوره خود به مازندران گفت: این سومین سفر رسمی بنده به استان به منظور رسیدگی به امور حوزه های علمیه بوده است.

وی با ارائه گزارشی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در مازندران از ابتدای استقرار مدیریت استانی، خاطرنشان کرد: در این مدت مجوز راه اندازی دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی و موافقت اصولی ساخت ده مدرسه علمیه جدید در مناطق مختلف مازندران از سوی شورای گسترش صادر شده است./950/پ202/ع

ارسال نظرات