۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۶۹

کنگره بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بین المللی بزرگداشت عارف بالله آیت الله حاج سیدعلی آقا قاضی طباطبایی آبان‌ماه سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.
آيت الله سيدعلي قاضي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در سالروز ارتحال آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی ترتیب یافت، اظهار داشت: کنگره بین المللی بزرگداشت آن عارف بالله آبان ماه سال آینده در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم جهت راه اندازی کمیته علمی و اجرایی این کنگره فراهم شده است، تصریح کرد: بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز عهده دار مسائل اجرایی این کنگره است که پیش از این نیز جلساتی در راستای برگزاری این کنگره داشته ایم.

داننده در ادامه خاطر نشان کرد: هر گاه ملت ها از فرهنگ و هویت غنی و اصیل خود بهره مند شده اند، مسیر سعادت را سپری کرده اند، البته ایران به ویِژه آذربایجان و تبریز نیز گذشته پرافتخاری دارد که اگر گفته شود کم نظیر است، گزافه گویی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه برای حرکت منسجم فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی نیازمند شناخت و تبیین الگوهای ماندگار گذشته هستیم،‌افزود: بایستی چارچوب‌های فکری علمای اعلام به عنوان فرمول‌های اصلی زندگی بشریت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که کنگره بین المللی بزرگداشت عارف بالله آیت الله حاج سیدعلی آقا قاضی طباطبایی در راستای طرح مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در شرایطی که عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور در جوامع بشری و حوزه‌های فکری جولان می‌دهند، برگزاری چنین کنگره‌ای می تواند سیر عرفانی و عملی آن بزرگواران را تبیین کند.

داننده با تاکید بر این‌که هویت دینی آذربایجان به ویژه تبریز می تواند به نیاز معنوی جامعه بشری پاسخگو باشد، افزود: فراخوان این کنگره بین المللی در آینده نزدیک منتشر می شود، افزون بر اینکه از علما و بزرگان حوزوی برای ارایه اثر و حضور در کنگره دعوت بعمل خواهد آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات