۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۰۹۸
همزمان با دهه فجر؛

64 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته مساجد دهه فجر آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر 64 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی افتتاح می شود.
دهه فجر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد رضا بابازاده، مسؤول کمیته مساجد دهه فجر آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با تشریح برنامه های کمیته مساجد استان در دهه فجر به افتتاح 64 کانون جدید فرهنگی ـ هنری مساجد در این ایام اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار کانون در حوزه های تخصصی و سه کانون در ارتباط با رسانه های دیجیتال فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هم اینک چهارده کانون تخصصی در مساجد استان فعال هستند،گفت: موضوع فعالیت کانون های تخصصی جدید قرآن و عترت، نماز، شعر و ادبیات و هنرهای تجسمی است.

حجت الاسلام بابازاده همچنین تصریح کرد: در حال حاضر 353 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان دارای مجوز رسمی هستند که تا پایان سال جاری این تعداد به 404 باب می رسد.

این مسوول تعداد اعضای فعال کانون های فرهنگی_ هنری مساجد آذربایجان غربی را بیش از 17 هزار نفر عنوان کرد.

مسؤول کمیته مساجد دهه فجر استان، برگزاری همایش علمای شیعه و سنی، اجرای گفتمان ها و همایش های دینی با عنوان بصیرت و ولایت، توزیع کتابچه های با موضوع انقلاب اسلامی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی، برگزاری طرح قرآنی «والفجر» در 25 مسجد، اجرای برنامه های مختلف با محوریت تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی در آستان مقدس امامزادگان استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و برگزاری مسابقه های پیامکی، نمایشگاه حجاب و عفاف و دیدار با خانواده های معظم شهدا را از ادیگر برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر در استان عنوان کرد.

حجت الاسلام بابازاده تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به برنامه های مسجد محور در مناطق شهری و روستایی، تبیین جایگاه امامت و ولایت در برنامه های دهه فجر و ایجاد حلقه های تعامل با ائمه جمعه و هیئت امنای مساجد در راستای ارتقای حضور حداکثری در برنامه های گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را از سیاست ها و راهبردهای اصلی برنامه های کمیته مساجد دهه فجر استان معرفی کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذرباجان غربی همچنین به برگزاری برنامه «10شب، 10مسجد» در بیش از یکصد و 20 مسجد سراسر استان اشاره کرد و اظهار داشت: محفل انس با قرآن، نشست های علمی و دینی، جلسات پرسش و پاسخ و جشن های ویژه هفته وحدت در قالب این برنامه اجرا می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات