۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۲۱۹۸
استاندار آذربایجان غربی‌:

دهه فجر طلیعه هویت و تمدن‌سازی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی همزمان با آغاز جشن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر‌، طلیعه هویت‌، خود باوری و تمدن‌سازی ملت ایران است.
دهه فجر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، امروز در آیین زنگ انقلاب که در دبیرستان دخترانه شاهد نورالزهرا در ارومیه برگزار شد با گرامیداشت 12 بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کشورمان و آغاز جشن دهه فجر انقلاب اسلامی از 12 بهمن به عنوان روز امام خمینی یاد کرد و افزود: دهه فجر‌، طلیعه هویت‌، خود‌باوری و تمدن سازی ملت ایران است.

جلال زاده با بیان ویژگی های بارز حضرت امام خمینی‌(ره)‌، از ایشان به عنوان فقیه توانمند‌، عالم ربانی‌، سیاستمداری تأثیر‌گذار، فیلسوف و مجاهدی نستوه یادبرد و افزود : ضروری است نسل جوان و فرهیخته ایران اسلامی با شناخت ابعاد مختلف شخصیت برجسته امام خمینی‌(ره)، با جایگاه والای ایشان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی در ادامه با توجه به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی‌(ره) گفت: همه بر این باورند که جهان هرگز همانند ایشان را نخواهد دید و به فرموده مقام معظم رهبری امام خمینی ثابت نمود که می توان به مرزهای معصومیت رسید.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش امام راحل در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: امام خمینی‌(ره) با مدیریت و درایت خود انقلاب اسلامی را با توکل به خدا و وحدت و همراهی مردم به پیروزی رساند و در برهه های حساس آن را هدایت کرد.

جلال زاده افزود : امام خمینی در برابر خانواده و دوستان رئوف و در برابر دشمنان همچون فرماندهی با تجربه عمل کرد و فرمان ایشان در آزاد سازی خرمشهر ، شکستن حصر آبادن و نامه تاریخی به گورباچوف حاکی از این مدعا و نشان از شخصیت بی بدیل ایشان است.

وی گفت : امروز باید نسل جوان ایران اسلامی بدانند امام خمینی‌(ره) که بود؟ چرا که رهنمود های ایشان می تواند به عنوان چراغ راه خود باوری و آینده سازی میهن اسلامی باشد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد‌: دانش آموزان و نسل جوان با مطالعه تاریخچه زندگی، دست نوشته ها، کتاب‌ها و سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه امام راحل می توانند عرصه های مختلف، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و مذهبی را با فراغ بال طی کنند.

همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی‌(ره) به میهن اسلامی، نوای «زنگ انقلاب» در مدارس آذربایجان غربی طنین‌انداز شد./936/پ203/س
ارسال نظرات