۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۳۱۴
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

فیلم زندگی شهید علی هاشمی در اهواز کلید خورد

خبرگزاری رسا ـ کار گردان «مرغابی دشت سرخ» گفت: یازدهم بهمن ماه فیلمبرداری فیلم زندگی شهید علی هاشمی آغاز شده، اما هنوز تجهیزات لازم برای صحنه های جنگی در اختیار ما قرار نگرفته است.
شهيد علي هاشمي


علی اصغر شادروان کارگردان فیلم سردار علی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از آغاز فیلم برداری فیلم سینمایی«مرغابی دشت سرخ» خبرداد و تصریح کرد: از یازدهم بهمن ماه این فیلم پس از فراز و فرود های بسیار با سکانسی در اهواز کلید خورد.

وی به نقش های بازیگرانی که در این فیلم به نقش آفرینی می پردازند اشاره کرد و اظهارداشت: نقش شهید علی هاشمی را «آرش مجیدی» و نقش مقابل وی را«رز رضوی» بازی می کند. با وجود این که گروه کار فیلمبرداری را شروع کرده اما هنوز تجهیزات لازم برای صحنه های جنگی در اختیار ما قرار نگرفته است.

کارگردان فیلم سردار علی هاشمی اظهار کرد: بازیگران نقش های محسن رضایی، دریابان شمخانی و سردار سرلشکر صفوی انتخاب شده اند، تست گریم نهایی آن ها در روزهای آینده انجام خواهد شد. پیش از این قرار بود «امین زندگانی» و « میترا حجاز» نقش های اصلی این فیلم سینمایی را ایفا کنند.

یادواره شهید دقایقی 27 بهمن برگزار می شود

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان برجسته سازی حضور مردم در حماسه 9 دی توسط رسانه ها را کاری ارزشمند و ماندگار خواند و افزود: رسانه ها در همه مراحل انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و پس از آن در کنار مردم و رهبری بودند که این حضور ارزشمند و ستودنی است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در نظام اسلامی، تأکید کرد: ایجاد وحدت و همدلی در صفوف مردم، جلوگیری از تفرقه، تبیین کارآمدی نظام، داشتن نگاه انتقادی سازنده، اطلاع رسانی به موقع و واقعی، هدایت مردم به سمت هدف مشترک، تبیین نقش رهبری، امیدوار کردن مردم نسبت به آینده و به روز بودن سیستم ها و دسترسی به آخرین تکنولوژی روز از جمله این وظایف است.

شاهوار پور با اشاره به جایگاه خوزستان در دوران دفاع مقدس و ظرفیت‌های کنونی این استان جهت توسعه همه‌جانبه، افزود: از همه رسانه ها در استان خوزستان انتظار می‌رود این استان را به جایگاه شایسته‌ خود برسانند و ظرفیت‌ها و برجستگی‌های آن را برای کشور معرفی کنند. باید با دید انتقادی سالم به طرح مشکلات استان پرداخت اما دقت کرد که سیاه‌نمایی نشود.

وی به مقوله امنیت و نقش رسانه در تامین امنیت و احساس امنیت اشاره کوتاهی کرد و گفت: امنیت با تیر و تفنگ و زور ایجاد نمی‌شود بلکه با ایجاد ارتباط سالم و رضایت‌مندی مردم، برقراری امنیت قابل تحقق است.

این مقام مسؤول یادآور شد: امسال برگزاری یادواره شهیدان علم‌الهدی و دقایقی در دستور کار بود که یادواره شهید علم‌الهدی برگزار شد و یادواره شهید دقایقی هم 27 بهمن در خوزستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که تا کنون آمار دقیقی از شهدای این شهر در مقاومت 45 روزه خرمشهر وجود ندارد، گفت: برای تهیه این آمار، مزار شهدا در استان‌های دیگر بررسی و مشخصات شهدایی که در خرمشهر شهید شده‌اند، جمع‌آوری شده که بر اساس آن تاکنون 1747 نفر در این شهر شناسایی شده اند.

وی با بیان این که این یادواره باید به صورت ملی برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه یادواره متعلق به شهدای خرمشهر است، باید به صورت ملی برگزار شود که در این زمینه نیز جلسه‌ای با سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برگزار و گزارش عملکردها ارایه شد.

ترم دوم دوره تکمیلی نقد وهابیت در اهواز با شرکت 42 طلبه درس خارج آغاز شد

براساس این گزارش، این طلاب پس از اتمام ترم نخست با 5 سرفصل درسی آشنا شده اند که آشنایی با فرق و مذاهب کلامی اهل سنت، سلفیه و تصوف، نقد و بررسی عقاید عام و خاص سلفیه و وهابیت و سمینار اهل سنت از جمله مباحث تدریس شده در ترم نخست دوره تکمیلی نقد وهابیت بود.

 عقاید امامیه با تأکید بر شبهات اهل سنت، تاریخ سلفیه و وهابیت عصر حاضر، روش مناظره و تبلیغ با وهابیت، تاریخ مکاتب فقهی اهل سنت، جامعه شناسی تبلیغ و شیوه های نوین مدیریت فرهنگی و کارورزی و تحقیق پایانی و همچنین تمرین عملی مقابل دوربین تدریس از جمله مباحث ترم دوم هستند.

ترم دوم این دوره از 13 بهمن ماه آغاز شده است و این دوره در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در محل دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار می شود./945/پ202/ص

ارسال نظرات