۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۵۰۲
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین:

گسترش فعالیت حوزه های علمیه در سایه انقلاب اسلامی فراهم شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز توسعه فعالیت حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور راه اندازی و حتی زمینه تحصیل خواهران نیز در مراکز حوزوی فراهم شد.
خواهران طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن باریک بین، مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از 15 بهمن، گفت: این ثبت نام تا 28 اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که همه مراحل ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی حوزه های علمیه خواهران به صورت اینترنتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان استقبال خواهران برای ادامه تحصیل در مراکز حوزوی بسیار مناسب است.

حجت الاسلام باریک بین، توسعه تعداد مدارس علمیه در مناطق مختلف استان را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به علاقه خواهران برای ادامه تحصیل در مدارس علوم دینی، تأسیس مدرسه علمیه در شهرهای فاقد حوزه حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را زمینه ساز توسعه فعالیت حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی مدارس علمیه در مناطق مختلف کشور راه اندازی و حتی زمینه تحصیل خواهران نیز در مراکز حوزوی فراهم شد.

وی به نظام آموزشی موجود در حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: نظام آموزشی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی و میراث گران بهای حوزه‌های علمیه تشیع متناسب با ویژگی‌های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است.

حجت الاسلام باریک بین، آشنایی مردم با آموزه های دینی و ترویج احکام تعالی بخش اسلامی در جامعه را یکی از وظایف حوزه های علمیه در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در تاریخ اسلام همواره مهم ترین مرکز نشر و گسترش ارزش های ناب اسلامی بوده و هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، حوزه های علمیه را از مناسب ترین بسترهای کمال جویی و آرمان خواهی برای بانوان طلبه دانست و گفت: حوزه های علمیه خواهران شوق خدمت به اسلام و مکتب را دارند.

وی با بیان این که در حال حاضر ثبت نام از علاقه مندان ورود به حوزه های علمیه خواهران در سطح دو و سه از روز گذشته به صورت اینترنتی آغاز شده است، افزود: بانوان واجد شرایط می توانند با مراجعه و حضور در مدرسه علمیه کوثر خواهران قزوین اقدام به ثبت نام کنند.

حجت الاسلام باریک بین همچنین زمان برگزاری آزمون سطح دو حوزه علمیه خواهران را 15 اردیبهشت سال 91 اعلام کرد و گفت: آزمون سطح سه نیز در 22 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود که پذیرفته شدگان سطح دو و سه در مصاحبه علمی، رفتاری و اخلاقی شرکت کرده و نتایج نهایی پذیرش در پایان مردماه سال 91 اعلام می شود./950/پ202/س
ارسال نظرات