۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۲۲۷۳۱
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

سوال از رییس جمهور باید بدون غرض ورزی و صرفا برای خدا باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با تشریح لوازم برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مسؤولان و کسانی که صاحب تریبون هستند باید به گونه ای رفتار کنند که مردم اطمینان بیشتری به مجلس پیدا کنند.
آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگاران، بر ضرورت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت های موجود که دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی دارند و به زعم باطل خود با تحریم می خواهند خللی در اراده ملت وارد کنند، لازم است که مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن پرشورتر از همیشه در صحنه حاضر شوند و پاسخ محکمی به دشمنان بدهند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان داشت: به فضل خدا مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران با حضور پرشورشان در راهپیمایی روز 22 بهمن اعلام خواهند کرد که تحریم ها و تهدیدات دشمنان هیچ گونه تاثیر و خللی در عزم و اراده آنان نداشته و ندارد و تا آخر پای انقلاب و اسلام ایستاده اند.

وی همچنین با اشاره به حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضور پرشور مردم را خنثی کننده توطئه دشمنان ارزیابی و تصریح کرد: مردم باید افرادی را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنند که به درد اسلام و انقلاب می خورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تحلیل خود از کارنامه مجلس هشتم، گفت: در عین حال که این مجلس خدمات فراوانی داشته است، اما در بسیاری از مواقع پیگیر اجرای قوانین مصوب نبود.

وی بیان داشت: در برخی از اوقافت قوانینی که از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسید، اجرا نمی شد و یا بر خلاف قوانین تصمیمی گرفته می شد و ما در این خصوص شدیدا از مجلس گلایه مند هستیم.

استاد حوزه با تاکید براینکه مجلس باید قاطع باشد، گفت: مجلس هشتم قاطعیت کمی داشت و مردم انتظار دارند که مجلس شورای اسلامی به دنبال اهداف امام، انقلاب و رهبری باشد و از حقوق آنان دفاع کند.

آیت الله فاضل لنکرانی در پاسخ به سؤالی درباره قرار نگرفتن اسامی افرادی همچون علی مطهری و علی بنایی در لیست جبهه متحد اصولگرایان تهران و لیست اصلی قم، گفت: به صورت کلی مردم به دنبال نمایندگانی هستند که بتوانند از دین و حقوق شان دفاع کنند و آنها با این گونه کارها به نتیجه دلخواه نخواهند رسید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص طرح سؤال از رییس جمهور نیز تاکید کرد: آنهایی که می خواهند از نه امور دیگر.

وی اجرایی نشدن سؤال از رییس جمهور با وجود مطرح شدن چندین باره آن در مجلس را نشانه ضعف این نهاد قانون گذار و همچنین دولت دانست و گفت: به نظر ما اگر این اتفاق بیفتد هم موجب تقویت مجلس و هم موجب تقویت دولت خواهد شد و مخالفت با این مساله نشانه تخطئه قانون است./924/پ202/ج
ارسال نظرات