۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۴۶۷۰
ائمه جمعه خوزستان:

حضور مردم در پای صندوق‌های رأی حافظ امنیت و صلابت کشور است

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کردند که حضور مردم در پای صندوق های رأی حافظ امنیت و صلابت کشور است.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام مرتضی بیگدلی امام جمعه موقت دزفول روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، با تقدیر و تشکر از حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از مدت ها پیش همه منتظر این لحظات بودند و اینک تمام اقشار جامعه در هر لباسی از مجریان و ناظران گرفته تا سربازان کار خود را به نحو احسن انجام دادند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ملت شریف و انقلاب ایران اسلامی امروز در لبیک به ندای رهبرمعظم انقلاب اسلامی با آمادگی کامل و حضور گسترده در پای صندوق های رای مقابل دشمن ایستادند و همه تحریم ها، قهرها و تله‌ها را گریبان‌گیر خود دشمن کردند.

وی افزود: دشمن تمام امید خود را به کسانی بسته بود که در فتنه 88 رسوایی به بار آوردند؛ اما ملت ما آگاهانه و به تمام نقشه ها و برنامه های آنها پی برد.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به رد صلاحیت برخی نمایندگان از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: هیأت نظارت در سطح استان، شهرستان و کشور با بهره گیری از منابع تحقیق مختلف افراد را تعیین صلاحیت کردند این مدارک بودند که حرف زدند و فشارها هیچ تأثیری بر تعیین صلاحیت شورای نگهبان نداشت.

هندیجان از داشتن نماینده مستقل در مجلس محروم است

حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور، خطیب جمعه هندیجان، در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته تصریح کرد: هیأت‌‌های اجرایی انتخابات در هندیجان تاکنون اقدامات مؤثر و مثمرثمری را در راستای برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری در منطقه داشته است.

وی افزود: حضور مردم شهر و روستای این منطقه در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون پررنگ و قابل ستایش بوده است.

خطیب جمعه هندیجان تصریح کرد: به یقین که انتخابات مجلس کمک شایانی را به تقویت بیداری اسلامی در سطح خاورمیانه و کشورهای افریقایی و آسیایی خواهد کرد.

وی با اشاره به کاندیدایی که به‌عنوان نماینده مجلس انتخاب نمی‌شوند، گفت: کاندیدایی که رأی حداکثری را از طرف مردم کسب نمی‌کنند نباید از مجلس دلسرد و ناامید شوند.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور بیان داشت: این افراد می‌توانند در دیگر بخش‌های جامعه به خدمت‌رسانی به مردم منطقه و شهرشان مشغول شوند.

به گفته وی نامزدهای انتخاباتی نباید با توهین و تحقیر با یکدیگر به رقابت پردازند؛ چرا که این امور به اصول اساسی انتخابات خدشه وارد می‌کند.

خطیب جمعه هندیجان خاطرنشان کرد: نماینده انتخابی مردم باید همواره در کنار مردم حضور یافته و درصدد رفع مشکلات و نواقص منطقه برآید.

وی افزود: متأسفانه هندیجان از داشتن حتی یک نماینده مستقل در مجلس نیز محروم است.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس باید به مشکل مردم واقف بوده و همه تلاش خود را برای عمران و آبادی شهر خود انجام دهد.

مردم با حضور در انتخابات دسیسه حضور حداقلی دشمن را برهم زدند

حجت الاسلام سید محمد امام خطیب جمعه شوش در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: این دوره از انتخابات با توجه به پشت سر گذاشتن فتنه 88 از حساسیت بیشتری برخوردار بوده به همین دلیل نیز دشمن برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: مردم با حضور خود در انتخابات عزت، اقتدار و امنیت نظام و کشور را به رخ جهانیان می کشند و اعلام می کنند که همواره پشتیبان نظام و ولایت هستند.

حجت الاسلام امام گفت: مشارکت مردم در سرنوشت خویش از برکات انقلاب اسلامی است و کشور ما یکی از بالاترین درصد حضور شهروندان را در میان دیگر کشورهای جهان داراست.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز احسان و نیکوکاری نیز گفت: بهترین انسان ها کسانی هستند که بیشترین دستگیری را از مستمندان می کنند.

امام جمعه شوش با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری افزود: اسلام تاکید فراوانی بر حفظ و صیانت از منابع خدادادی همچون آب، زمین و جنگل دارد و در روایات نیز سفارش فراوانی بر زراعت و درختکاری شده است.

حضور مردم در پای صندوق های رأی حافظ امنیت و صلابت کشور است

وی اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و امام راحل نشانه زنده بودن، هوشیاری و بصیرت کامل ملت ایران می باشد.

وی خطاب به کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها اظهار داشت : نامزدهای انتخابات در هفته ای که مجاز به تبلیغ بودند تبلیغات پرشوری داشتند و امروز نتیجه تبلیغات و کار آنها را مردم مشخص می کنند؛ از این رو همه باید تسلیم رأی مردم باشیم./9465/پ201/س
ارسال نظرات