۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۷۶۰

بقاع متبرک استان اردبیل توسعه می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: بازسازی و توسعه حریم امامزاده های استان در دستور کار قرار گرفته است.
حجت الاسلام مشهوري
حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزاده ها از برکات مهم استان حسینی و ولایی اردبیل هستند، اظهار داشت: سالانه بالغ بر سه میلیون زائر و گردشگر از اماکن مذهبی استان بازدید می کنند.

وی بقاع متبرکه و امامزاده ها را ظرفیت بزرگ گردشگری مذهبی استان دانست و ادامه داد: در این راستا بازسازی و توسعه حریم امامزاده های استان در دستور کار قرار گرفته است، چنانکه تعدادی از امامزاده های شهر اردبیل به نحو مطلوبی توسعه و بازسازی شده است.

حجت الاسلام مشهوری افزود: امسال در راستای بازسازی و رونق برنامه های فرهنگی، دینی و معنوی بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان بیش از دو میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان حمایت 250 باب مسجد از محل اعتبارات دولتی، احداث 17 باب مسجد، تعمیر و مرمت 22 باب مسجد و برگزاری برنامه آموزشی برای 20 هیئت امنا را از دیگر برنامه های این سازمان طی سال جاری برشمرد و گفت: برگزاری 70 محفل انس با قرآن، 120 جلسه تفسیر و رو‌خوانی قرآن در بقاع متبرکه، برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در پنج بقعه و اعزام 130 مبلغ بومی و غیر‌بومی به مناطق محروم از دیگر اقدامات اوقاف استان است.

وی به فعالیتهای فرهنگی انجام یافته در اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در 9 ماه اول سال جاری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل نیات واقفان در بخش کمک به مساجد هیئت های مذهبی، عزاداری امام حسین و... هزینه شده است.

حجت الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نهادینه شدن فرهنگ وقف و موقوفه داری در جامعه شد و اظهار داشت: وقف دارای ارزشی والا و جایگاهی مهم در تعالی جوامع اسلام است، غفلت از این سنت حسنه آثار زیان باری در عرصه های مختلف جامعه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام اولین واقف پیامبر اکرم بود که پس از ایشان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگ واقفان تاریخ جهان اسلام معرفی شده‌اند، اما متاسفانه در سال های اخیر رونق خاصی در رابطه با وقف در کشور احساس نمی‌شود.

وی با تاکید بر این که اردبیل باید به لحاظ انتساب به ولایت و حضرت ابا‌عبدالله ‌الحسین(ع) در وقف های جدید پیشگام باشد، تصریح کرد: در سال جاری تنها چهار وقف جدید در استان صورت گرفت که انتظار می‌رود با حمایت نهادها سنت حسنه وقف را بیشتر ترویج داده و مردم را نسبت به این عمل ترغیب کنیم./935/ت302/س
ارسال نظرات