۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۹۶۴
فرمانداران خوزستان:

مردم در 12 اسفند حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند

خبرگزاری رسا ـ فرمانداران خوزستان در گفت‌و‌گو با رسا مطرح کردند که مردم ایران با حضور باشکوه خود در صف‎های انتخابات دشمنان را ناامید کرده، به یاوه‎گویی‎ها و سخنان بیهوده آنان مهر باطل زدند.
انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي
عبدالله حسینی، فرماندار خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا در خوزستان، با قدردانی از حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ اظهار داشت: خوشبختانه مردم از دقایق آغازین انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پای صندوق‎ها حاضر شده و با خلوص دل، رأی خود را به صندوق‎ها انداختند.

وی در ادامه افزود: مردم با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به اهمیت این انتخابات در این برهه زمانی حساس پی برده و با درک صحیح از شرایط، حضوری حداکثری در شعبه‎های اخذ رأی داشته‎اند.

فرماندار خرمشهر در خصوص وضعیت برگزاری انتخابات در این شهر گفت: با تلاش مجریان انتخابات، اجرای این رویداد عظیم و مهم بدون مشکل انجام و همه به راحتی و در کمال آرامش رأی خود را به صندوق‎ها انداخته‎اند.

حسینی خاطرنشان کرد: این رویه تا پایان زمان انتخابات ادامه داشته و با تلاش و دقت تمام دست‌اندرکاران انتخابات، تا آخرین لحظه رأی‎گیری این آرامش و راحتی را در شهرستان حفظ کردند.

وی ادامه داد: اتحاد ملت و قدرت مردمی پشتوانه دائمی نظام اسلامی بوده و انقلاب اسلامی با تکیه بر این توان آسیب‌ناپذیر شده و دشمنان هر زمان که فکر ایجاد تفرقه در بین برادران شیعه و سنی برآمده‌اند نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند.

فرماندار خرمشهر در پایان سخنان خود رمز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت کلمه دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و توسط مردم و با تکیه بر اسلام شکل گرفت و در این زمینه وحدت مردمی بود که توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

رکورد زنی مشارکت شادگانی‌ها در انتخابات

سعید فیوضی فرماندار شادگان بیان داشت: انتخابات این دوره کشور، انتخابی بسیار مهم و سرنوشت‎ساز بوده که به نوعی انتخاب دوباره نظام و انقلاب اسلامی در برابر چشمان حیرت‎زده دشمنان بود.

وی با اشاره به این‌که مشارکت مردم در این دوره انتخابات رکورد دوره‌های پیشین را زد، تصریح کرد: مردم ایران با حضور باشکوه خود در صف‎های انتخابات دشمنان را ناامید کرده و به یاوه‌گویی‎ها و سخنان بیهوده آنان مهر باطل زدند.

فرماندار شادگان خاطرنشان کرد: هر رأی ایرانی، یک مشت محکم بر دهان و پیکره دشمن بوده و سبب شد تمام برنامه‎ها و نقشه آنان، به هم ریخته و از بین برود.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: هر رأی یک حق برای هر شهروند بوده و همه باید از این حق قانونی خود به نفع و سود شهر، کشور و نظام خود استفاده کند و این امر تنها با حضور و شرکت در انتخابات میسر خواهد شد.

فیوضی خاطرنشان کرد: نمایندگان انتخابی مردم در شهرهای مختلف بنا به تصمیم و نظر آنها به بهارستان راه یافته‌اند و باید در راستای رفع مشکلات افراد در اقصی نقاط بکوشند.

وی اضافه کرد: همه شاهد بودیم که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ما، چگونه با سخنان خود قصد داشتند مردم را تحریک کرده و با تضعیف روحیه، از حضور آنان در انتخابات امروز جلوگیری کنند؛ اما این مشارکت حداکثری به همه آنان نشان داد که ایران و ملت سرافرازش همانند دیگر کشور نبوده و انقلاب و نظامی را که با خون هزاران شهید به دست آورده‎اند از دست نخواهند داد.

مشارکت در شوش 78 درصد بوده است

عبدالرضا سعیدی‌نیا فرماندار شوش با بیان این که مشارکت مردم در شوش 78 درصد بوده گفت: در انتخابات در سطح شهرستان شوش بیش از 78 درصد مردم در انتخابات مشارکت داشته‌اند و این آمار در سطح این شهرستان یک رکورد به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 97 هزار و 360 رای مأخوذه سید راضی نوری با 65 هزار و 207 رای به عنوان نامزد منتخب مردم شوش در مجلس نهم شد.

وی افزود: در بررسی نتایج انتخابات در این شهرستان سیدجاسم ساعدی نماینده پنج دوره مردم شوش در خانه ملت با 32 هزار و 160 رای نفر دوم شد.

سعیدی‌نیا با اشاره به مشارکت بی‌نظیر مردم در این شهرستان‌ تاکید کرد: مردم در انتخابات مجلس حضوری آگاهانه و حداکثری داشتند و به این دلیل از مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در کشور 64 درصد بوده است و در شهرستان شوش میزان مشارکت 14 درصد از متوسط کشوری بیشتر بوده است.

مشارکت 54 درصدی مردم ماهشهر در انتخابات

منوچهر حیاتی فرماندار ماهشهر با تقدیر از حضور پرشور مردم شهرستان در انتخابات این دوره اظهار کرد: مردم این منطقه با تعهد به نظام و انقلاب و همچنین آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری همچنان وفاداری خود را به اثبات رسانیده و این مهم را با حضور پررنگ و گسترده خود در پای صندوق‌های رأی نشان دادند.

وی افزود: امسال در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی به حق که حماسه‌ای بی‌بدیل و تکرارناشدنی خلق کرد.

فرماندار ماهشهر خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی دارای تأثیر زیادی بوده و توجه به ابعاد بیرونی آن دارای اهمیت است.

وی عنوان داشت: دشمنان ساز و کارهای جدیدی را علیه ایران دنبال می‌کنند؛ از این رو حضور باشکوه مردم در انتخابات پیش‌رو سبب افزایش حیثیت و ابهت ایران در مقابل دشمنان شده و اعتبار جمهوری اسلامی را در سطح بین‌الملل بالاتر می‌برد.

حیاتی با بیان این که مردم این منطقه با مشارکت 54 درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی، باری دیگر تجدید بیعتی با آرمان های نظام و انقلاب داشتند، بیان داشت: نمایندگانی که در نتیجه شمارش آرا به عنوان پیروز معرفی شده‌اند در حقیقت در آغاز راه پرخطر و مسئولیت خود قرار خواهند گرفت و این مسئولیت بسیار سنگین خواهد بود.

وی ادامه داد: برندگان واقعی انتخابات مردم هستند و باید بر تصمیم آنها ارج نهاد.

فرماندار ماهشهر در پایان سخنان خود اظهار داشت: بدون حضور این مردم در صحنه انتخابات و بدون رأی آنها ممکن نبود نماینده‌ای انتخاب و مسافر بهارستان شود.

‌مشارکت در شوشتر 78.5 درصد بوده است

حیدر نجفی ‌فرماندار شوشتر اظهار داشت: در سطح شهرستان‌های شوشتر و گتوند مردم مشارکت بسیار بالایی در عرصه انتخابات داشته‌اند و به این دلیل بیش از 78.5 درصد در انتخابات این حوزه انتخابیه شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در انتخابات روز گذشته حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی با 43 هزار و 536 رای و 34.8 درصد نفر نخست انتخابات شد و به مجلس راه یافت و سهراب گیلانی با32 هزار و 624 رای و با26.1 درصد در جایگاه دوم، علی بنی‌عگبه با 22 هزار و 301 رای و 17.8 درصد در جایگاه سوم، محمد حسین رجبی با12 هزار و 253 رای و 9.8 درصد در جایگاه چهارم، سردار طالبی با33هزار و689 رای و 2.9 درصد در جایگاه پنجم، شیرالی با2 هزار و 732 رای و با 2.11د درصد در جایگاه ششم، پوران منجزی با2 هزار و 499 رای و دو درصد در جایگاه هفتم و علی قنبری با2 هزار و24 رای و 1.6 درصد در جایگاه هشتم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مردم در انتخابات شهرستان شوشتر حضوری پرشور داشتند و در این باره از مردم تشکر می‌شود و در جریان برگزاری انتخابات هیچ مشکل امنیتی و... به وجود نیامد.

مردم در روز 12 اسفند حماسه‌ای بی‌نظیر را خلق کردند

بهروز فرج‌الهی فرماندار هندیجان با ابراز خشنودی از حضور پرشور مردم هندیجان در صحنه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در روز 12 اسفند مردم ما حماسه‌ای بی‌نظیر را خلق کرده و با مشارکت باورنکردنی خود در انتخابات بار دیگر به دشمنان نشان دادند که نه تنها از تهدیدات آنها نمی‌ترسند؛ بلکه ذره‌ای هم به این تهدیدات وقعی نمی‌نهند.

وی آمار به دست آمده از آرای کسب شده توسط نامزدهای انتخاباتی نشان دهنده میزان بالای مشارکت مردم در انتخابات است.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: با مشخص شدن نماینده منتخب مردم در حوزه هندیجان، ماهشهر، بندرامام و امیدیه، کار اصلی و مسئولیت خطیر این نماینده آغاز شده و اکنون باید خود را در آغاز راهی ببیند که به خدمت به مردم این شهرها منتهی می‌شود.

فرج‌الهی در ادامه خطاب به نامزدهایی که موفق به کسب حد نصاب آرا نشدند، تصریح کرد: نامزدهایی که در این رقابت از نماینده منتخب مردم عقب ماندند به هیچ وجه نباید خود را بازنده پنداشته و از خدمت به این مردم دست بکشند.

وی ادامه داد: این مردم برندگان واقعی انتخابات بودند و با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای را آفریدند که تا سال‌ها می‌توان از آن به عنوان یک نمونه پرافتخار یاد کرد.

فرماندار هندیجان اظهار داشت: مردم در روز گذشته با حضور خود ثابت کردند که همواره پشتیبان این نظام و اصول و آرمان‌های باقی مانده و هرگز آن را تنها نخواهند گذاشت.

فرج‌الهی در پایان با تبریک به نماینده منتخب مردم هندیجان در مجلس نهم گفت: از نماینده جدید می‌خواهیم تا با قدردانی از آرای مردمی که او را به صحن بهارستان فرستاده‌اند و همچنین برای خدمت به مردم محروم شهرستان هندیجان همواره با نگاه به وضعیت آنها در مجلس حاضر شده و از هیچ کوششی برای ارتقای وضعیت معیشتی مردم شهر خود دریغ نورزد.

مشارکت 66.5 درصدی مردم بهبهان در انتخابات

فرهاد باذلی محبوب فرماندار بهبهان با تقدیر از حضور پرشور مردم شهرستان در انتخابات این دوره اظهار کرد: شرکت در این حماسه ملی نشان از شعور و بلوغ سیاسی کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: دیروز مردم ایران به چنان شعور و بلوغ سیاسی دست یافته‌اند که در جهان زبانزد است و بدون گرایشات سیاسی افراطی سرنوشت خود را در سطوح قانونگذاری رقم می‌زنند.

فرماندار بهبهان حضور حداکثری مردم را موجب دلگرمی نمایندگان منتخب مجلس دانست و گفت: مجلس نهم به یقین کارآمدتر و متعهدتر از دوره‌های گذشته خواهد بود.

وی حضور پرشکوه مردم در انتخابات را اتمام حجت برای خدمتگزاران نظام خواند و گفت: حضور صمیمی و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای، حجت بر خدمتگزاران نظام تمام کرد.

باذلی محبوب با بیان اینکه مردم این شهرستان در 12 اسفندماه با حضور 66.5درصدی خود را به رخ دشمنان کشیدند، گفت: حضور باشکوه و بی‌سابقه مردم در آستانه سال نو برای همگان شادکامی، پیروزی مضاعف و جاودانه بخشید.

وی خطاب به نمایندگان دور نهم مجلس گفت: این مردم شایسته تکریم و لایق خدمت هستند و امیدواریم این حضور مایه برکت برای کشور عزیزمان باشد.

فرماندار بهبهان با اشاره به اینکه انتخابات در این دوره به دور دوم کشیده شده، افزود: مردم در دوم دوم این انتخابات نیز مطمئناً حضوری پرشورتر از خود به یادگار خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: مقاومت و ایستادگی بیش از 33 ساله ملت ایران در برابر تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای ناجوانمردانه جهانی، آورده است.

باذلی محبوب در پایان سخنان خود اظهار داشت: باور داریم که هر رأی ملت در انتخابات در پیش‌روی مجلس شورای اسلامی، تیری است که بر قلب شیطان بزرگ و دشمنان ملت ایران می‌نشیند./9465/ت301/س
ارسال نظرات