۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۲۸۴

جنبش حماس نسبت به استمرار تجاوزگری های رژیم صهیونیستی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ جنبش حماس نسبت به استمرار تجاوزگری های صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که این تجاوزگری ها بی پاسخ نخواهد ماند.
جنبش حماس
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، روز گذشته تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه را که منجر به کشته شدن بیش از 17 نفر و مجروح شدن ده ها فلسطینی شد، خطرناک توصیف کرد و نسبت به استمرار این تجاوزگری ها به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

جنبش حماس مسؤولیت کامل پیامدهای این تجاوزگری های وحشیانه را به عهده رژیم صهیونیستی دانست و گفت: ملت فلسطین و گروه های مقاومت دست بسته در برابر این تجاوزگری ها آرام نخواهند نشست؛ چراکه دفاع از خود در برابر دستگاه کشتار و تروریسم رژیم صهیونیستی حق مسلم ماست.

این جنبش، رژیم صهیونیستی را از ادامه تجاوزگری های خود بر حذر داشت و ملت فلسطین را به همبستگی و متحد شدن در برابر دشمن خود و گرد آمدن پیرامون گزینه مقاومت به عنوان تنها راه رویارویی با تجاوزگری صهیونیستی و محافظت از حق آزادی و بازگشت خود فراخواند.

جنبش حماس همچنین اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و ملت های عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان را بر عهده گرفتن مسؤولیت های خود و اتخاذ موضع جدی برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از پیگیری جنایت های وحشیانه و تروریسم خود علیه ملت فلسطین فراخواند.

از سوی دیگر، طاهر النونو، سخنگوی جنبش حماس در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه، ابراز داشت: تمام گروه های فلسطینی موضع مثبتی نسبت به آتش بس دارند، اما همه آنها تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سه روز پیش را موجب آغاز درگیری ها می دانند و پیش از هرگونه صحبت در مورد آتش بس، خواستار متوقف شدن حملات صهیونیستی هستند.

النونو در ادامه با اشاره به تماس ها و تلاش مقام های مصری برای پایان دادن به تنش ها، امیدواری آنها به مثمر ثمر بودن این تماس ها را خاطرنشان کرد و گفت: مصری ها موضع ما را مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی باید ابتدا تجاوز خود را متوقف کند، پذیرفته اند و ما به روشنی به آنها گفتیم که اگر رژیم صهیونیستی به تجاوز خود پایان دهد، ما واکنش نشان خواهیم داد.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی در سایه سکوت جهانی و معطوف شدن افکار عمومی جهان به ویژه کشورهای عربی به مسایلی مانند سوریه از روز جمعه گذشته، حمله ها و تجاوزگری های خود علیه باریکه غزه را از سر گرفته است و بر اثر این تجاوزگری ها تاکنون هفده تن از جمله یک کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند و ده ها نفر نیز مجروح شده اند.

مقاومت فلسطین در واکنش به این تجاوزگری ها، شهرها و شهرک های صهیونیستی اطراف نوار غزه را هدف موشک باران خود قرار داده است که در نتیجه آن تاکنون 8 صهیونیست زخمی شده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات