۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۳۴۵

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ دیدار اصحاب رسانه استان زنجان با نماینده ولی فقیه و برگزاری سلسله جلستان معرفتی استادان دانشگاه زنجان از مهم ترین اخبار کوتاه استان زنجان است.
چند خبر کوتاه از استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام یوسف مصطفوی، مسئول امور فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: حل مسائل و درخواست‌های رباب رجوع با آرامش و حفظ احترام، در سایه ارتباط با پروردگار و نماز محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: نماز، به عنوان تنها راه ارتباطی بین بنده و پروردگار متعال، مورد قبول همه بزرگان دین اسلام بوده و بهترین ابزار برای تغییر و اصلاح در جامعه به شمار می‌رود.

مسئول امور فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، افزود: اگر دریافت‌ انسان با محتوای نفسانی باقی بماند، عقل، ادراکات و بینش او نیز به نفسانیات بدل شده و از امورات معنوی بازخواهد ماند.

حجت‌الاسلام مصطفوی در پایان با اشاره به اهمیت نماز و ارتباط با خدا ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با تداوم اقامه این فریضه الهی در ادارات دولتی، روز به روز شاهد نگاه‎های تکامل‌گرایانه در بین کارکنان و روابط اثرگذار، توأم با امنیت و آرامش در مقابل ارباب رجوع باشیم.

سلسله جلسات « معرفت‌افزایی اساتید» در دانشگاه زنجان برگزار می شود

علی توحیدلو، کارشناس فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه زنجان از برگزاری جلساتی با عنوان «طرح معرفت‌افزایی اساتید» در دانشگاه زنجان در راستای اجرای طرح ضیافت اندیشه خبر داد و با بیان اینکه طرح معرفت‌افزایی اساتید، دومین جلسه از برنامه‌های ضیافت اندیشه است، افزود: طرح معرفت‌افزایی اساتید طی دو جلسه در دانشگاه زنجان برگزار می شود.

وی یادآور شد: طرح معرفت‌افزایی روزهای 18 و 19 اسفند‌ماه در سالن‌های استاد شهید شهریاری و سهروردی دانشگاه زنجان برگزار گردید.

وی با بیان اینکه در طرح معرفت‌افزایی 100 نفر از اساتید دانشگاه‌های زنجان و تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان حضور داشتند، ادامه داد: در این طرح مباحث «اندیشه سیاسی اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی» و «معرفت‌شناسی
اسلامی و فلسفه» توسط حجت‌الاسلام ساداتی‌فر و مشکات ارائه شد.

کارشناس فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه زنجان در پایان زمان برگزاری جلسه سوم طرح معرفت‌افزایی را سال آینده اعلام کرد.

رسانه ها سنگین‌ترین وظیفه فرهنگ‌سازی را برعهده دارند

حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه‌های محلی استان اظهار داشت: اصول دین، تشکیل دهنده زیرساخت مباحث دینی در جامعه اسلامی است.

وی از اصحاب رسانه در ایران به عنوان سربازان پیاده نظام ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی یاد کرد و نقش رسانه ها را در ارتقای روحیه امید در بین مردم بسیار مهم دانست و افزود: نماد اصلی این امر نقش بارز رسانه‌ها در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که توانستند در کمال آرامش، متانت و معقول وظیفه دعوت از مردم به پای صندوق‌های رأی را عملی کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینمه نماد حیات یک ملت با فرهنگ آن خود را نشان داده و فرهنگ ستون فقرات ایستایی جامعه به شمار می رود، تصریح کرد: بنای تمدن هشت هزار ساله ایرانیان بر اساس فرهنگ بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان علت پذیرش دین اسلام توسط ایرانیان را داشتن پیشینه فرهنگی مردم ایران عنوان کرد و افزود: صمیمانه‌ترین عشق و علاقه به روح فرهنگ ناب اسلامی را ایرانیان دارا هستند.

در بخش دیگری از این دیدار، علی سهندی، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، طی سخنانی با بیان اینکه فرهنگ در توسعه و یا انقراض حکومت‌ها تأثیر بسزائی دارد، اظهار داشت: اگر امروز زنجان به نام شهر غواصان دریا دل نام‌گذاری شده، قطعا به خاطر نقش اساسی رسانه‌ها در این امر بوده است.

رونمایی از سایت کانون های فرهنگی و هنری استان زنجان

حجت الاسلام مسلم فیضی، مدیر مسئول کانون تخصصی کتابخانه ای کرامت خدابنده در گفت وگو با رسا اظهار داشت: این سایت توسط کانون کرامت خدابنده و با پشتیبانی کمیته حمایت و نظارت بر موسسات دینی وزارت فرهنگ و ارشاد راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه پایگاه اینترنتی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان حاصل شش ماه فعالیت طراحان این سایت است، با اشاره به بخش های مختلف موجود در این سایت اضافه کرد: کانون های تخصصی، بد نیست بدونیم، پرسیدن عیب نیست، مجوز میخوای؟، با هم بخندیم، آخرین اخبار، جدیدترین مطالب، محبوب ترین مطالب، تماس با ما و تازه چه خبر؟ برخی از بخش های طراحی شده در این سایت است.

وی به سایر بخش های سایت کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: خبرهای تصویری، پاسخ به سوالات عمومی و تخصصی، حکایت ها و لطایف اسلامی، آخرین اخبار کانون ها، مطالب ویژه، حدیث روز، آخرین اخبار خبرگزاری شبستان، جدیدترین و محبوب ترین مطالب و مقالات با موضوعات مختلف روز از دیگر بخش های این سایت است.

مدیر مسئول کانون کرامت با اشاره به امکانات موجود در این سایت تاکید کرد: هر یک از اعضای کانون های مساجد می توانند خودشان از طریق سایت کانون های فرهنگی و هنری مطالب و اخبار کانون خود را در سایت قرار دهند.
وی عنوان کرد: به منظور برقراری ارتباط صمیمی با اعضای کانون های مساجد در این سایت سعی شده از عبارات روزمره و خودمانی استفاده شود./935/پ201/س
ارسال نظرات