۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۵۳۱
امام جمعه زنجان:

رهایی کشور از اقتصاد تک‌محصولی خواسته مهم رهبری از مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب بر رهایی هر چه سریع تر از اقتصاد نفتی و تک محصولی تأکید دارند.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به بخش هایی از توصیه های مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: درآمدهای نفتی باید زمینه ساز توسعه و گسترش صادرات و درآمدهای غیرنفتی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد نظام اسلامی بر پایه محصولات غیر نفتی استوار شود، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب بر رهایی هر چه سریع تر از اقتصاد نفتی و تک محصولی تاکید دارند.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید نوروز اظهار داشت: عید نوروز و باستانی ایرانیان سراشار از مضامین اخلاقی و معرفتی است، که نمونه آن صله‌ رحم بوده که عمرها را طولانی، شهرها را آباد و قلب‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

وی با بیان این که نوروز بهترین فرصت برای دید و بازدید و صله‌رحم است، گفت: رفع کدورت ها، وحدت میان امت اسلامی و صله رحم موجب طولانی شدن عمر و انسجام جامعه اسلامی و عمل به یکی از سنت‌هایی است که ائمه معصمومان(ع) نیز تاکید بسیاری بر آن داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال سید احمد خمینی فرزند بزرگوار امام خمینی(ره) اظهار داشت: سید احمد خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن انقلاب و نظام دارند، آن مرحوم از تأثیرگذارترین و نیروهای قوی انقلاب و نظام به شمار می‌رفتند که بعد از رحلت امام خمینی(ره) همواره پاسدار حریم نظام و ولایت‌فقیه بودند.

وی در پایان با انتقاد از وضعیت بدحجابی در جامعه گفت: پایداری و استحکام نظام جمهوری اسلامی با ایثارگری شهدا میسر و استوار است، پس نباید با بدحجابی خون شهدا را پایمال کنیم، خانواده‌ها باید به روشنگری فرزندان خود در زمینه موضوع حجاب بپردازند.

همچنین در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان علی سهندی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: مساجد یکی از سنگرهای انقلاب و یکی از مکان‌هایی بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، در حقیقت مساجد یکی از پایگاه‌های اصلی روشنگری مردم در بحث انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به نقش کنونی مساجد در جامعه اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از کلاس‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان در مساجد برگزار می‌شود، مسؤولان اجرایی باید از ظرفیت مساجد برای روشنگری آینده سازان کشور در عرصه های مختلف استفاده کنند./935/پ201/س
ارسال نظرات