۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۹۰
آیت الله مقتدایی تأکید کرد:

اخلاص و غنیمت شمردن فرصت تحصیلی رویکرد اصلی طلاب باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه کشور ابراز داشت: غنیمت شمردن وقت و استفاده از تمام فرصت ها بهترین شکرگزاری در برابر این موهبت الهی است.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز، تحصیل طلاب در حوزه را نعمتی از سوی پروردگار برشمرد و عنوان کرد: به یقین شما طلاب کار و یا عمل پسندیده ای انجام داده اید و همان عمل مورد قبول پروردگار و سبب ورود شما به حوزه علمیه شده است.

آیت الله مقتدایی به مواردی جهت شکرگزاری از نعمت تحصیل در حوزه علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: غنیمت شمردن وقت و استفاده از همه فرصت ها بهترین شکرگزاری در برابر این موهبت الهی است.

وی در ادامه تصریح کرد: طلبه موفق باید هر ساعت از شبانه روز خود را به برنامه ای خاص اختصاص دهد؛ چرا که عدم برنامه منظم در زندگی عقب ماندگی او از پیشرفت و ترقی را به همراه خواهد داشت.

آیت الله مقتدایی با اشاره به زندگی بزرگ مردان تاریخ اسلام و وجود برنامه ریزی های منظم در آن تصریح کرد: علاوه بر برنامه ریزی منظم، اخلاص و قرب الهی نیز از مهم ترین عوامل موفقیت انسان در دستیابی به مدارج علمی است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: همه طلاب و علم آموزان عرصه دین مورد عنایات حضرت صاحب الزمان(عج) قرار می گیرند و انتظار این می رود تا هر کدام از شما مبلغی برای دین اسلام در آینده شوید.

آیت الله مقتدایی در ادامه سخنان خود به تأسیس شورای حوزه های علمیه در هر استان اشاره کرد و گفت: حل مشکلات موجود در مدارس علمیه، رفع نیازها و کمبودهای حوزه های علمیه استان و برگزاری نشست هم اندیشی از مهم ترین فعالیت های این شورا محسوب می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان تأکید کرد: انشاء الله در آینده شاهد پیشرفت چشم گیر در حوزه های علمیه جهان اسلام باشیم./9464/پ202/س

ارسال نظرات