۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۶۷۷

راه اندازی مدارس علمیه در شهرهای آب‌بر و خرمدره استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه زنجان از افزایش تعداد مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شهرهای آب‌بر و خرمدره دارای حوزه علمیه خواهند بود.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام علی ناصر، معاون حوزه علمیه استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه برادران سراسر کشور اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از سوی جوانان زنجانی علاقه‌مند به تحصیل در علوم حوزوی صورت گرفته است.

معاون حوزه علمیه استان زنجان توسعه مدارس علمیه استان زنجان را لازمه پاسخگویی به استقبال روزافزون جوانان این استان برای تحصیل در حوزه های علمیه دانست و گفت: در این راستا در آینده نزدیک شهرهای آب‌بر و خرمدره نیز دارای حوزه های علمیه خواهند بود.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه دو مدرسه علمیه برادران در شهر زنجان فعالیت می کند، گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه در شهرستان های هیدج و ابهر نیز دائر است که درصدد راه اندازی مدارس علمیه در تمامی شهرهای استان هستیم.

معاون حوزه علمیه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تفقه در دین از دیدگاه آیات و روایات وارده اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) همواره اصحاب را به آموختن علم توصیه می کردند، ائمه معصومین(ع) نیز به فراگیری علم و آموختن آن به دیگران می پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه آموختن علم در هر برهه و هر دوره ای از زمان به نفع جامعه اسلامی بوده است، افزود: آموختن علم زمان ندارد و هر فردی در هر شرایط و موقعیتی می تواند با توجه به شرایطی که دارد به آموختن علم بپردازد.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه ادامه تحصیل در حوزه های علمیه فرصت مناسبی برای افزایش علم و آگاهی و رسیدن به درجات بالای علمی است، گفت: اهمیت فراگیری علوم دینی از منظر ائمه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار نشان از جایگاه ارزنده حوزه های علمیه در تربیت شاگردان مکتب جعفری است./935/پ202/س
ارسال نظرات