۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۹۵۳
امام جمعه زنجان:

روحانیت از جایگاه هدایت گری خود غافل نماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر این که فرهنگ دینی باید زیربنای فعالیت‌ها باشد، گفت: با نگاهی به زندگانی فقها، علماء بزرگ و نامدار تاریخ شیعه، مشخص می‎شود که از ابتدای ورود روحانیون به جامعه، روحانیت، پاسدار حریم مکتب وحی و امامت بوده است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جمع علما و مبلغان استان زنجان با اشاره به نقش روحانیان و مبلغان در ترویج و تعمیق باورهای دینی اظهار داشت: روحانیون پاسدار حریم مکتب وحی و امامت هستند.

وی مسؤولیت سنگین ارشاد و هدایت مردم را از وظایف روحانیون خواند و اضافه کرد: از آغاز دوران غیبت تا کنون وظیفه هدایت جامعه، بر عهده علماء بزرگ شیعه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: تعابیر بسیار زیبا و بلندی از زبان ائمه معصوم(ع) در ارتباط با این نقش علماء و روحانیون در احادیث و روایات آمده است.

وی ادامه داد: با نگاهی به زندگانی فقها، علماء بزرگ و نامدار تاریخ شیعه، مشخص می‎شود که از ابتدای ورود روحانیون به جامعه، روحانیت، پاسدار حریم مکتب وحی و امامت بوده است.

امام جمعه زنجان، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را حاصل تحمل سختی‎ها و دشواری‌ها و روحانیون عنوان کرد و با اشاره به نقش تبلیغی روحانیون در جنگ 8 ساله دفاع مقدس، گفت: با وجود این که روحانیون به عنوان مبلغ به جبهه‎ها می‎رفتند و نقش رزمنده را برعهده نداشتند، آمار شهدای روحانی نسبت به بسیاری از صنوف و اقشار از نظر کمی و کیفی بیشتر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی ضمن تأکید بر این‌که بی‌مهری‌ها و ترکش‎ها مختلف، نباید قشر روحانی جامعه را دل‌سرد کند، یادآور شد: روحانیون با بلندترین افتخار قرارگیری در صف سربازان امام زمان(عج)، با استفاده از تقوی و ابزار تبلیغی روز با جوانان، تعامل برقرار کنند.

وی تأکید کرد: روحانیون باید بدون اهمیت به تفکر یا جریان سیاسی خاص، در عرصه دینی و فرهنگی نقش پدر جامعه را ایفا کرده و فرزندان ضعیف را با دلسوزی بیشتری برای رسیدن به اوج، همراهی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از ارکان مهم و اساسی دین مبین اسلام دانست و گفت: این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی داشته و توجه واقعی به این مهم می تواند بسیاری از معضلات و آسیب های کنونی را به حداقل کاهش دهد.

وی با بیان این که قوام همه واجبات بر پایه امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: ضرورت توجه به این فریضه در دوران‌های مختلف بیان شده است، البته اهمیت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست و همه افراد جامعه به اهداف این فریضه آگاه هستند.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده باشد، سایر امور نیز به صورت مطلوب در جامعه پیگیری می‌شود، در حال حاضر مظاهر منکرات در جامعه به اندازه‌ای بروز یافته که جامعه را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به این که در زمان حکومت جمهوری اسلامی کار عملیاتی برعهده حکومت است، افزود: وظیفه همه مردم نیز تذکر لسانی است، باید همه افراد جامعه به وظیفه خود در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه کنند، ترویج معروف و جلوگیری از منکر باید در جامعه ترویج و احیا شود./935/پ202/س
ارسال نظرات