۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۰۳۸
آیت الله حسینی بوشهری:

مسؤولان اهمیت نام گذاری امسال و اجرایی کردن آن را جدی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را وظیفه رسانه ها و صداو سیما دانست و افزود: مسؤولان نباید نگاه شعاری و تبلیغاتی به نام گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب داشته باشند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه های، امروز در خصوص نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: مسؤولان باید این شعارها را پیگیری کنند و نگاهشان به این وظیفه تبلیغاتی و شعاری نباشد.

وی ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را وظیفه رسانه ها و صداو سیما دانست و اظهار داشت: مسؤولان نیز باید با حمایت و ارائه تسهیلات برای دلسوزانی که می خواهند در کشور سرمایه گذاری کنند موجبات تحقق این هدف را فراهم آورند و تولیدکنندگان نیز کفیت کالاهای خود را افزایش دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه حمایت از ابداعات و اختراعات داخلی را یکی از مهم ترین کارها در مسیر خود کفایی عنوان کرد و گفت: اصل 44 قانون اساسی را باید جدی گرفت؛ نقش مردم در این خصوص خیلی مهم است، همه دست به دست هم دهیم تا در پایان سال شاهد لبخند رضایت رهبر معظم انقلاب باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بیستم فروردین سالروز قطع ارتباط ایران با آمریکا است، افزود: ما به خاطر خوی استکباری آمریکا حاضر نیستیم با آنها رابطه برقرار کنیم، ما به دنبال احترام متقابلیم؛ اما آنها هیچ ارزشی برای استقلال و آزادی ملت ها قائل نیستند.

آمریکایی ها می خواهند بحران سوریه را بین المللی کنند

وی در خصوص اجلاسی که در استانبول برای تصمیم گیری در مورد اتفاقات سوریه برگزار شد، گفت: ما دوست داریم همیشه در کنار ترکیه باشیم؛ اما آنها باید مراقب باشند که در دام آمریکا نیقتند؛ آمریکایی ها به دنبال بین المللی کردن بحران سوریه هستند به همین دلیل در این اجلاس بودجه ای برای کمک به مخالفان سوریه در نظر گرفته اند.

امام جمعه قم موضع گیری کشور ما را درباره مسئله سوریه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما با هر طرح آمرکایی در مورد سوریه مخالفیم.

حضرت فاطمه سلام الله علیها اسوه کل بشر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در مورد این شخصیت بزرگ اگر ساعتها وقت صرف کنیم نمی توانیم به حقیقت وجودی او پی ببریم، اما با مراجعه به قرآن و کلام پیامبر و اهل بیت علیهم السلام و سخنان خود حضرت فاطمه سلام الله علیها می توان تا حدودی با عظمت شخصیت او آشنا شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان آیات تطهیر، مودت، مباهله و سوره کوثر که درهرکدام در شان حضرت فاطمه سلام الله علیها نکاتی آمده است افزود: امام زمان فرمود مادرم زهرا سلام الله علیها برای من اسوه و الگوست.

وی افزود: پیامبر در وصف عظمت دخترش فرمود خشنودی فاطمه موجب خشنودی خداست و غضب او نیز غضب خدا را به همراه خواهد داشت؛ این پیام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی پیامبر منحصر به دوران زندگی آن حضرت نیست بلکه امروز نیز ما باید به دنبال کسب رضایت حضرت زهرا سلام الله علیها باشیم.

امام جمعه قم در تبیین روایتی از حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: اگر کسی به گفته اهل بیت علیهم السلام عمل کند و از اوامر ایشان اطاعت کند و مسائلی را که ورود در آن را جایز نمی دانند عمل نکند شیعه خواهد بود؛ این ملاک اصلی شیعیان است و نمی شود به سادگی این نام را به هرکسی نسبت داد./928/پ201/س

ارسال نظرات